اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

«نقی بلالی» دلش برای هنر استان می‌تپید/ از سه دهه انس با قلم تا کارهایی که نیمه‌تمام ماند

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مرحوم نقی بلالی دهکردی علاقه بسیاری به هنر متعهد و تعالی هنر در استان داشت، گفت: وی ۳ الی ۴ کتاب را به چاپ رساند و اخیراً بنا بود مجموعه‌ای از فعالیت‌های انجمن ادبی را به چاپ برساند که فرصتی برای این کار نیافت.

«نقی بلالی» دلش برای هنر استان می‌تپید/ از سه دهه انس با قلم تا کارهایی که نیمه‌تمام ماند

سیدحسین نژادحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد در خصوص شخصیت مرحوم نقی بلالی دهکردی که چند روز گذشته در اثر بیماری کرونا درگذشت، گفت: نقی بلالی دبیر انجمن‌های ادبی استان و مسئول انجمن داستان‌نویسی «سخن» بود و قریب به سه دهه از نویسندگی و انجمن نویسندگی استان حمایت می‌کرد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ایشان بسیار فعال، باانگیزه و خوش‌ذوق در عرصه ادبیات بود، افزود: علاقه بسیاری به هنر متعهد و تعالی هنر در استان داشت که طی این چند سال که مسئولیت‌های ادبی استان را برعهده داشت فعالیت چشمگیری در این راستا انجام داد و آموزش‌های بسیار در انجمن ادبی «سخن» نمونه‌ای از کار ایشان است.

نژادحسینی ادامه داد: برپایی کارگاه‌های متعدد ادبی به صورت حضوری و در ایام کرونا به صورت مجازی از اقدامات دیگر ایشان بود، همچنین برگزاری کارگاه ادبی را برای ۱۴ تیرماه به مناسبت روز قلم پیش‌بینی کرده بود اما در آن ایام در بیمارستان بستری شد و‌ مجال برگزاری کارگاه را پیدا نکرد.

وی افزود: مرحوم بلالی با وجود اینکه دانشجوی دکترا بود و علی‌رغم تحصیل و مشکلات زندگی شخصی باز هم فعالیت‌های انجمن ادبی را رصد می‌کرد و لحظه‌ای از ادبیات جدا نشد.

پیگیری چاپ اثر نیمه‌تمام مرحوم بلالی توسط دوستانش

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نقی بلالی ۳ الی ۴ کتاب را به چاپ رساند و اخیراً بنا بود مجموعه‌ای از فعالیت‌های انجمن ادبی را به چاپ برساند که فرصتی برای این کار نیافت و دوستانش در انجمن این هدف را دنبال خواهند کرد.

نژادحسینی اظهار داشت: برگزاری وبینارهای فضای مجازی و کارگاه‌های تخصصی ادبیات و نویسندگی از جمله فعالیت‌های دیگر وی بود که در راستای رفع دغدغه‌مندی‌اش یعنی رشد و ارتقای هنرمندان استان به ویژه اهل قلم انجام می‌شد.

وی افزود: پرداختن به ادبیات دفاع مقدس ویژگی دیگر ایشان بود که اکثر برنامه‌هایی که در راستای ترویج فرهنگ شهادت بود را دنبال می‌کرد و ویژه‌ برنامه‌های خاصی را با هدف ترویج این فرهنگ در این ایام برگزار می‌کرد.

مراسم بزرگداشت نقی بلالی برگزار می‌شود

نژادحسینی افزود: جذب جوانان در عرصه نویسندگی یکی دیگر از فعالیت‌های ایشان بود و در ایام فعالیتش شاهد جذب بالای نویسندگان جوان در انجمن‌های ادبی بودیم.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بنا داریم مراسم بزرگداشت و یادبود این هنرمند فقید را با حضور انجمن‌های ادبی و اصحاب فرهنگ و رسانه با توجه به شرایط کرونایی استان برگزار کنیم.

وی در پایان در خصوص انتخابات انجمن گفت: ۲۶ انجمن ادبی در استان فعالیت می‌کنند که مدت زمانی است مدت حکم سه ساله دبیران انجمن‌ها به پایان رسیده اما به دلیل شرایط کرونایی حکم‌ها یکسال تمدید شد و به محض بهبود شرایط انتخابات دبیران انجمن‌ها برگزار می‌شود.

 انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول