اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کاهش شدید ذخایر خونی در کرمانشاه/ با گرم شدن هوا محفل اهدای خون سرد شده است

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: با گرم شدن هوا مراجعه اهداکنندگان به این مراکز به شدت کاهش یافته و با کاهش ذخایر خونی در تمام گروه‌ها روبرو هستیم.

کاهش شدید ذخایر خونی در کرمانشاه/ با گرم شدن هوا محفل اهدای خون سرد شده است

پژمان صالحی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به کاهش ذخایر خون در تمام گروه‌های خونی،اظهار داشت: گرمای شدید هوا را داریم، اما متأسفانه محفل اهداکنندگان خون خیلی سرد شده است.

وی ادامه داد: از اوایل تیرماه شاهد کاهش چشمگیری مراجعه کنندگان اهدای خون هستیم، در حالی که نیاز مراکز درمانی روز به روز بیشتر می‌شود.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه به وجود ۲۴ مراکز درمانی در این استان اشاره کرد و گفت: این مراکز در هر ساعت از شبانه‌روز نیاز به انواع فرآورده‌های خونی دارند و از طرفی هم عمر فرآورده‌های خونی کوتاه است و تنها حضور مستمر اهداکنندگان می‌تواند در رفع‌ نیازها کمک کند.

وی تصریح کرد: شرایط کرونایی از یک سو خود سبب کاهش اهداکنندگان شده بود، ولی با اضافه شدن گرما این کاهش‌ها تشدید یافت.

صالحی‌فر خاطرنشان کرد: نداشتن مرکز ثابت خونگیری در شهرستان‌های استان هم چالشی برای سازمان انتقال خون است که بخشی از آن را با ارجاع تیم‌های سیار در شهرستان‌ها جبران می‌کنیم و فردا (چهارشنبه) هم در راستای همین برنامه در کنگاور حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول