اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

موقوفات جدید آستان مقدس بانوی کرامت در قم و گیلان

مدیر املاک و موقوفات حرم مطهر بانوی کرامت از وقف املاکی در دو استان قم و گیلان ویژه حرم مطهر حضرت معصومه(س) خبرداد و گفت: یکی از این موارد یک باب منزل مسکونی در شهرک بنیاد قم است که به نیت کمک به زائران نیازمند، یتیمان، بی‌پناهان و مستمندان و مازاد آن برای مصرف در امور فرهنگی و قرآنی وقف بانوی کرامت شده است.

موقوفات جدید آستان مقدس بانوی کرامت در قم و گیلان

مجید اسلامی پناه در گفت و‌گو با خبرنگار فارس در قم، به معرفی موقوفات جدید آستان مقدس بانوی کرامت پرداخت و اظهار کرد: در سال گذشته پلاک هایی مسکونی در دو استان قم و گیلان وقف حرم مطهر حضرت معصومه(س) شده است.

وی اضافه کرد: یکی از موارد شش دانگ عرصه و اعیان یک باب منزل مسکونی واقع در شهرک بنیاد قم است که به نیت کمک به بی‌پناهان و مستمندان و مازاد آن برای مصرف در امور فرهنگی و قرآنی وقف حضرت فاطمه معصومه(س) شده است.

مدیر املاک و موقوفات حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: مورد مشابهی هم یک دانگ مشاع از شش دانگ یک باب منزل در بخش ۶ گیلان است که به آستان مقدس حضرت معصومه(س) هبه شده است.

وی افزود: وقف در روایات به صدقه جاریه تعبیر شده است که حتی بعد از مرگ انسان برای انسان حسنه به همراه دارد به‌ویژه که وقف برای نیات عام المنفعه و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) صورت گیرد.

اسلامی پناه ادامه داد: حرم حضرت معصومه(س) تمام تلاش خود را برای عمل به نیات واقفین انجام و برای این منظور اداره املاک و موقوفات حرم مطهر تشکیل شده و به بهترین شیوه موقوفات را اداره و بهره‌برداری و در مسیر نیات واقفان صرف می‌کند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول