اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

اخراج «هواوی» از شبکه مخابراتی آمریکا قطعی شد

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا برنامه خود برای جایگزینی تجهیزات مخابراتی شرکت هواوی را قطعی کرد تا این شرکت چینی از شبکه مخابراتی ایالات متحده اخراج شود.

اخراج «هواوی» از شبکه مخابراتی آمریکا قطعی شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، کمیسیون یادشده به اتفاق آرا چنین حکم کرد که برنامه ای 1.9 میلیارد دلاری را برای جایگزینی تجهیزات تولید شده شرکت هواوی در مناطق روستایی آمریکا اجرا کند و به تولیدات هواوی و نیز شرکت چینی زد تی ای از تولیدات شرکت های آمریکایی و اروپایی استفاده کند.

آمریکا مدتهاست به بهانه های امنیتی قصد دارد مانع از استفاده از سخت افزارهای چینی در شبکه های تلفن همراه، اینترنت و غیره در ایالات متحده شود. در عین حال کارشناسان مستقل می گویند ادعاهای آمریکا بی اساس است و علت این فشارها نگرانی از تسلط چین بر بازار ارتباطات و مخابرات جهانی و به خصوص شبکه نسل پنجم تلفن همراه است.

دولت آمریکا سال گذشته اعلام کرده بود شرکت های آمریکایی حق ندارند بودجه 8.3 میلیارد دلاری دولت برای خرید تجهیزات ارتباطی و مخابراتی را به خرید از هواوی و زد تی ای اختصاص دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول