اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد: شبکه آبرسانی جوابگوی نیاز مشترکین نیست

مدیرعامل آب منطقه ای یزد با اشاره به افزایش بیش از حد ما در استان و گرمای زودرس گفت: این موضوع باعث افزایش مصرف آب شده و شبکه آبرسانی جوابگوی نیاز مشترکین یزدی نیست.

مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد: شبکه آبرسانی جوابگوی نیاز مشترکین نیست

محمدمهدی جوادیان زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با تایید افت فشار آب و قطعی آب در برخی مناطق استان در ساعات مختلف روز اظهار کرد: با توجه به افزایش بی سابقه مصرف آب، در برخی مناطق شهر با افت فشار و گاهی با قطعی مواجه هستیم.

وی با اشاره به این‌که از ابتدای اردیبهشت ماه در یزد با افت شدید فشار مواجه هستیم افزود: با توجه به گرمای شدید چند روز اخیر و مصرف بالای کولر‌ها حجم مصرف آب افزایش یافته و در سه روز اخیر با افزایش بی سابقه افزایش آب در تیرماه مواجه هستیم.

مدیرعامل آب منطقه ای یزد با بیان این‌که از اواسط بهار تا پایان تابستان مردم یزد شرایط بحرانی را در زمینه تأمین آب شرب دارند ادامه داد: در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب از حداکثر ظرفیت منابع تامین آب محلی و آب انتقالی تخصیص یافته استفاده می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که شبکه جوابگوی این میزان مصرف در یزد نیست و این کمبود به مخازن هم منتقل شده و در برخی مناطق با افت فشار روبرو بوده ایم عنوان کرد: در حال حاضر در ایام پیک مصرف آب در استان یزد هستیم و این شرایط تنش شدیدی را در مدیریت منابع شرب استان پدید می‌آورد که به همکاری مردم نیاز است.

جوادیان زاده با بیان اینکه باید در آپارتمان‌ها و ساختمان‌های چند طبقه به استفاده از مخازن آب روی آورد تصریح کرد: به دلیل محدودیت در تامین آب، تامین فشار در طبقات بالایی با توجه به پیک مصرف در ساعات اوج وجود ندارد.

وی با اشاره به مصرف بالای کولرهای آبی به دلیل گرمای بیش از حد استان یزد در شرایط فعلی بیشترین آب مصرفی برای سرمایش است عنوان کرد: ۲۰ درصد مصرف آب به وسیله کولرآبی است لذا  استفاده از سایه بان برای کولرآبی  همچنین مدیریت مصرف و حذف مصارف غیرضروری باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل آب منطقه ای یزد با تاکید بر اینکه همه تلاش ما این است که این شرایط به قطعی آب منجر نشود و آب شرب میان مشترکان در همه مناطق عادلانه توزیع شود اظهار کرد: اگر شرایط مصرف همچنان بدین صورت ادامه یابد، امکان تداوم افت فشار در شبکه در روز‌های آینده هم وجود دارد.

وی با اشاره به کاهش فشار و یا قطع آب در برخی از مناطق شهر یزد افزود: به منظور تامین آب شرب مصرفی خانواده‌ها، در ۱۰ نقطه از شهر تانکر سیار مستقر شده تا مشکل بی آبی شهروندان حل شود.

جوادیان زاده با بیان این‌که در پی افزایش دما به بالای ۴۶ درجه سانتی‌گراد و در نتیجه افزایش مصرف آب، شهروندان در پی بی ابی دچار مشقت و زحمت شده اند خاطرنشان کرد: تانکر‌های آب در پارک بوستان و جنب پمپ گاز مهرآوران، درمانگاه تیموری حسن آباد، شهرداری منطقه سه قاسم آباد، میدان شهدای گمنام حسن آباد، بلوار موسی بن جعفر، خیابان ایمان، عابدی، حسن بیگی، بلوار ۱۷ شهریور و خیابان شیخ کلینی جلوی آتش نشانی مستقر شده‌اند تا شهروندان یزدی بتوانند آب آشامیدنی خود را تامین کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول