اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تمایل خانواده‌ها به حضور دانش‌آموزان در مدارس

عضو شورای عالی وزارت آموزش و پرورش گفت: گزارش‌هایی داریم که خانواده‌ها تمایل به حضور دانش‌آموزان در مدارس هستند.

تمایل خانواده‌ها به حضور دانش‌آموزان در مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس در زنجان، علی اصغر فانی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آغاز شیوع بیماری کرونا، شعار آموزش و پرورش این بود که مدرسه تعطیل است اما تعلیم و تربیت هرگز تعطیل نخواهد شد.
عضو شورای عالی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از همان ابتدا فرهنگیان با استفاده از نرم‌افزارها و فضای مجازی شروع به آموزش کردند، افزود: اقداماتی که در مدارس برای آموزش الکترونیکی و هوشمندسازی در دو سال اخیر صورت گرفت نسبت به 10 سال اخیر بسیار پر بازده تر بود.
وی با اشاره به اینکه تشکیل سامانه شاد کار بسیار خوبی بود که در این مدت انجام شد، بیان کرد: کار و تلاش معلمان در دوران کرونایی مضاعف شد.
فانی با اشاره به اینکه معلمان در ایام کرونا باید با امکانات محدود شخصی خود علاوه بر سایر مراحل آموزش، محتوا تولید می‌کردند، اضافه کرد: جامعه و حاکمیت باید سپاس‌گذار معلمان باشند.
وی با اشاره به اینکه در این دوران صدا و سیما همراه آموزش و پرورش بود که کار بسیاری خوبی انجام شد، عنوان کرد: نقش صدا و سیما در جاهایی که دسترسی به  اینترنت نبود، پررنگ است.
فانی با اشاره به اینکه آموزش مجازی در بهترین شرایط ۶۰ درصد نتیجه بخش است، ادامه داد: شورای آموزش و پرورش در حال مطالعه است تا نسبت به بهبود کیفیت آموزش برنامه‌ریزی کند.
عضو شورای عالی  آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پیشنهاد شده در سال تحصیلی جدید، چند هفته ابتدایی به مرور آموزش‌های سال گذشته سپری شود، بیان کرد: از آموزش الکترونیکی که در این برهه مطرح شده می‌تواند در یادگیری‌های معکوس و ترکیبی استفاده شود.
وی با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید به صورت قطعی شرایط را نمی‌دانیم که وضعیت چگونه خواهد شد، گفت: امسال اگر شرایط اجازه دهد کاملا حضوری یا به صورت گروه بندی دانش آموزان در مدارس حضور می‌یابند.
وی تصریح کرد: اگر واکسناسیون معلمان آغاز شود گامی در راستای آغاز کلاس‌های حضوری خواهد بود.
فانی با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلف برای آن است که بتوان کیفیت آموزشی را ارتقا داد، گفت: دانش‌آموزان در خانه هستند، تربیت اجتماعی صورت نمی‌پذیرد که موجب انزوا شده‌ است، تحرک دانش‌آموزان کم شده است و دچار افزایش وزن شده‌اند که  نمونه از مشکلات به وجود آمده است.
فانی با اشاره به اینکه گزارش‌هایی داریم که خانواده‌ها تمایل به حضور دانش‌آموزان در مدارس هستند، ادامه داد: مهمترین عامل موثر در تعلیم و تربیت شخص معلم است.
انتهای پیام/۷۳۰۰۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول