اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دستور پوتین جهت حمایت از بلاروس در برابر تحریم‌های غرب

سخنگوی دولت روسیه گفت، رئیس جمهور این کشور دستور داده از بلاروس در برابر تحریم‌های غرب حمایت شود.

دستور پوتین جهت حمایت از بلاروس در برابر تحریم‌های غرب

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه به دولت این کشور دستور داد از بلاروس در برابر تحریم‌های غرب حمایت کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین گفت: «حمایت از بلاروس در برابر این تحریم‌های سنگین، در دستور کار قرار دارد و دولت دستورالعمل‌های لازم را صادر و در حال تلاش در این زمینه است».

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس روز سه‌شنبه به روسیه متحد نزدیک خود سفر کرده و با پوتین دیدار کرد.

لوکاشنکو اخیراً در گردهمایی به مناسبت سالگرد استقلال بلاروس گفت، گروه‌های شورشی قصد داشتند در این کشور کودتا انجام دهند اما توطئه آن‌ها برملا شد.

لوکاشنکو گفت که نیروهای اطلاعاتی این کشور یگان‌های تروریستی مخفی که آلمان، اوکراین، ایالات متحده، لهستان و لیتوانی پشت آنها هستند را شناسایی کرده است.

از سوی دیگر، اتحادیه اروپا به همراه ایالات متحده، انگلیس و کانادا چندی قبل بلاروس را پس از آنکه هواپیمای مسافربری «رایان ایر» حامل دو مظنون جاسوسی در فرودگاه بین‌المللی مینسک به زمین نشانده شد، تحریم کردند.

برخی دیپلمات‌های اروپایی مطلع در این باره گفتند که اعمال تحریم‌ها از سوی دیگر کشورهای غربی و در هماهنگی با آمریکا اعمال شده  و درواقع اروپایی‌ها می‌خواهند از این طریق دولت لوکاشنکو را تحت فشار قرار دهند.

تشدید فشارهای آمریکا و اتحادیه اروپا علیه بلاروس و شخص الکساندر لوکاشنکو  در شرایطی انجام شده که کشورهای غربی پس از آنکه در سرنگونی دولت بلاروس از طریق تظاهرات مخالفان و اجرای کودتا ناکام مانده‌اند به دنبال بهانه‌های تازه برای تشدید فشارها علیه این کشور هستند.

با این حال، به رغم فشارهای کشورهای غربی علیه بلاروس، حمایت روسیه از این کشور همسایه و متحدش ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول