اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تقویت همکاری اقتصادی قرقیزستان و ازبکستان

وزیر اقتصاد و دارایی قرقیزستان در «تاشکند» با رئیس جمهور و دیگر مقامات ازبکستان دیدار و در مورد تقویت همکاری های اقتصادی و اجتماعی گفت و گو کردند.

تقویت همکاری اقتصادی  قرقیزستان و ازبکستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «عاقل بیک جباراف» معاون کابینه وزیران و وزیر اقتصاد و دارایی قرقیزستان در حاشیه کنفرانس بین المللی «آسیای مرکزی و جنوبی: بهم پیوستگی منطقه ای، چالش‌ها و فرصت‌ها»  در تاشکند، با مقامات ازبکستان دیدار کرد.

همچنین وی «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان نیز دیدار داشت.

جباراف ضمن ابلاغ پیام و تحیات «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان، موضوع اجرای توافق نامه‌های میان دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد.

در این دیدار بر اهمیت تحقق پروژه‌های همکاری اولویت دار در حوزه‌های صنعت، انرژی، کشاورزی، حمل و نقل و تدارکات ، سازماندهی فعالیت‌های شرکت سرمایه گذاری مشترک مورد تاکید قرار گرفت.

وی همچنین با «مرادجان عظیموف» رئیس کمیته گمرک، «جهانگیر آرتیق خواجه یف» شهردار شهر تاشکند، «الهام نورقولوف» وزیر توسعه اقتصادی و کاهش فقر و «مبین میرزایف» معاون اول رئیس کمیته امور مالیاتی ازبکستان گفت و گو کرد.

هدف از این جلسات برقراری ارتباط و گفت و گو و همکاری موثر در حوزه اقتصادی و ایجاد نقشه راه برای گسترش و تعمیق همکاری بین دو کشور بیان شد.

جباراف در چارچوب دیدار با شهردار شهر تاشکند با پروژه منطقه تفریحی «شهر تاشکند» ، سازماندهی نقاط مرتب سازی زباله ، جمع آوری ، مرتب سازی ، پردازش و فرآوری مواد جامد زباله‌های خانگی و دستمزد آشنا شدند.

 به منظور تبادل تجربه، دفتر شهردار شهر تاشکند اطلاعات دقیق از  طرح جامع و اجرای پروژه‌های جدید در شهر تاشکند ارائه داد.

همچنین توافق نامه‌ای نیز در زمینه بازدید متخصصان برای تعمیق بیشتر همکاری در این راستا حاصل شد.

در جلسه ای با معاون اول وزیر توسعه اقتصادی و کاهش فقر ازبکستان موضوعاتی در مورد کاهش سطح فقر مطرح و توافقاتی در زمینه استفاده از پتانسیل موجود برای همکاری بیشتر در این زمینه حاصل شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول