اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ارتقای برنامه های آموزشی و پژوهشی سطوح عالی جامعه الزهرا

رئیس جامعه الزهرا از بازنگری و ارتقاء برنامه های آموزشی و پژوهشی سطوح عالی جامعه الزهرا علیهااسلام خبر داد و گفت: در همین زمینه جلسات کارشناسی در رشته فقه آغاز شده است

ارتقای برنامه های آموزشی و پژوهشی سطوح عالی جامعه الزهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیده زهره برقعی در حاشیه برگزاری آزمون سطح چهار و دوره عالی فقه گفت: بی گمان جامعه الزهرا علیهاالسلام با توجه به سابقه فعالیت علمی و انتظاراتی که حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی از این مرکز علمی دارند باید به سطوح عالی علمی آموزشی توجه بیشتر و برنامه جدی تری برای آن داشته باشد، از این رو برای سطوح سه و چهار و دوره عالی فقه برنامه ریزی های خوبی صورت پذیرفته ولی این برنامه ها باید بازنگری شود.
مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: در همین راستا نخستین جلسه با گروه آموزشی فقه و اصول و انجمن علمی پژوهشی فقه و برخی صاحب نظران در این عرصه برگزار شده و مقرر شده تا در این جلسات کارشناسی برنامه ریزی های جدیدی برای پژوهش محور شدن و کاربردی شدن تحقیقات و پایان نامه های سطوح عالی صورت پذیرد.
وی خاطرنشان کرد: در رشته فقه دیدگاه ما برداشتن گام های جدی در فقه اجتماعی است. در رشته های دیگر نیز اتاق های فکر تشکیل خواهد شد تا با برنامه ریزی و توجه به نیاز های جامعه به سمت تحول آموزشی حرکت کنیم.
برقعی در پایان اظهار کرد: در بخش آموزش، افزایش رشته و گرایش های سطح سه و چهار منوط به تصویب و ابلاغ درختواره رشته ها از سوی شورای عالی سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران است، ولی در زمینه پژوهش برای اینکه بتوانیم پایان نامه ها و تحقیقات را به سمت مسائل جدید پیش ببریم هسته های پژوهشی در گروه های آموزشی تشکیل خواهیم داد تا مثلا در سطح چهار همه مسائل پژوهشی و مسائل مرتبط با پایان نامه ها در چند هسته پژوهشی پیگیری و به سرانجام رسد.

وی موفقیت در طرح های آموزشی و پژوهشی را مستلزم ارتباط علمی با مراکز، موسسات و نهادهای آموزشی پژوهشی دیگر دانست تا با آسیب شناسی برنامه ای و بومی سازی آن مبنی بر اقتضائات تحصیل بانوان، برنامه ای جامع و متناسب با وضعیت تحصیلی بانوان طلبه پایه ریزی شود.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول