مدتی است که موضوع بازاریابی اینترنتی در جهان و کشور ما نیز مطرح شده است و توانسته رضایت کشاورزان زیادی را به خود جلب کند. بهخصوص اینکه ایران عزیز ما از نظر اقلیمی و کیفیت خاک و آبوهوا یکی از بهترین کشورها محسوب میشود و با وجود همه کمبودها و عدم نظارتها توانسته در زمینه صادرات زعفران و سیب رتبه جهانی کسب کند.
اما بازاریابی اینترنتی دقیقاً چه کمکی میتواند بکند؟ اگر شما بهعنوان یک کشاورز بهدلیل مشکلاتی مانند همهگیری ویروس کرونا، افزایش یکباره نرخ تورم و ارز، تحریم و کاهش صادرات، کاهش درآمد و در نتیجه قدرت خرید مردم دیگر امیدی به رونق بازار فروش سنتی خود ندارید، بهترین راهحل شما بازاریابی اینترنتی است. برای شروع فقط کافی است به یکی از وبسایتهایی که در زمینه ثبت آگهی محصولات کشاورزی فعالیت میکنند مراجعه کنید و مشخصات محصول خود را ارائه دهید تا مشتریان از طریق فضای اینترنت با شما آشنا شوند. پیشنهاد میکنیم به وبسایتی مراجعه کنید که بازدیدکنندگان بیشتری دارد تا بدین شکل مشتریان بیشتری به سراغ شما بیایند.
با مزایای بازاریابی اینترنتی محصولات کشاورزی بیشتر آشنا شوید
با وجود تمام مشکلاتی که هر ساله کشاورزان ما در زمینه فروش محصولات خود با آن روبهرو هستند، هنوز وزارت کشاورزی بستر مناسبی به منظور خرید تضمینی محصولات کشاورزی فراهم نکرده است و به جای خرید مستقیم و نظارتشده از کشاورزان، بخش زیادی از بازار سنتی را به دلالان سپرده است. سودجویانی که به نوعی کشاورزان را مجبور میکنند تا به حداقل قیمت، محصول خود را به آنها بفروشند.
بنابراین ممکن است کشاورز یا باغدار حتی از پس تامین هزینههای اولیه خود مانند حقوق کارگر، بستهبندی محصولات و نگهداری از درختان برنیاید. شاید به همین دلیل است که اخیرا گروهی از باغداران امحا یا عدم برداشت محصولات مازاد خود را به عرضه آنها در بازار ترجیح دادهاند، در حالی که یکی از دلایل عمده افزایش قیمت میوه در بازار فعلی، کمبود عرضه است!
تنها راهحل باقیمانده برای شما کشاورزان عزیز این است که خودتان دست بهکار شوید و به کمک پلتفرمهای آنلاین برای محصولات خود بازاریابی اینترنتی کنید. یعنی محصول خود را به مشتری واقعی بفروشید، نه دلال یا واسطه! مشتری واقعی کسی است که مستقیم محصول را به قیمتی توافقی و مناسب خریداری میکند و حتی قابلیت آن را دارد که بهصورت خصوصی برای صادرات محصولات کشاورزی اقدام کند. در شرایط کنونی، بهدلیل تحریمها و بسته بودن کانال مالی بین ایران و کشورهای دیگر، خیلی نمیتوان از دولت انتظار فعال بودن در زمینه صادرات را داشت. از دیگر مزایای بازاریابی اینترنتی نسبت به بازاریابی سنتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
رسیدن به یک درآمد پایدار و قابل توجه به واسطه فروش مستقیم و حذف دلالان
پیشرفت در زمینه فروش محصولات کشاورزی (بهدلیل مواجهه با مشتریان واقعی)، بدون نیاز به صرف هزینههای اضافی و فقط با ثبت آگهی
کسب تجارب بیشتر (بهدلیل فروش مستقیم) در زمینه شناسایی ظرفیت نیازهای بازار داخلی و خارجی به منظور افزایش سهم عرضه و فروش محصول خود در هر دو بازار
فراهم شدن امکان آگاه کردن مشتریان واقعی از برند محصولات کشاورزی خود و حفظ ادامه همکاری با آنها
کمک مضاعف به مشتریان واقعی زیرا از این به بعد میتوانند محصولات موردنظر خود را در نبود دلالان با قیمتی منطقی تهیه کنند.
فراهم شدن زمینه بررسی آمار فروش ماهانه و سالانه محصولات، به منظور تغییر یا بهبود راهکارهای بهکار گرفتهشده
امکان معرفی دیگر شبکههای اجتماعی فعال خود (مانند اینستاگرام یا تلگرام) به مشتریان، در زمان ثبت آگهی اولیه در پلتفرم آنلاین
خوشبختانه چندین سال است که زمینه بازاریابی اینترنتی در کشور ما فراهم شده است و بهمرور ضعفهای جزئی آن مانند رقابت اندک، عدم شفافیت و گاهی نوسانات شدید قیمتهای ارائهشده، مشکلات حملونقل محصولات از فروشنده به خریدار و غیره در حال حل شدن هستند. مهم این است که شما از میان چندین پلتفرم آنلاین موجود، موردی را انتخاب کنید که بتواند وضعیت فروش مستقیم شما را توسعه دهد و از بابت درج آگهیهای مختلف هزینههای گزاف دریافت نکند.
معرفی یکی از برترین وبسایتها برای بازاریابی اینترنتی محصولات کشاورزی
بنابراین با توجه به مزایای ذکر شده، اگر بهعنوان یک کشاورز یا باغدار قصد ثبت آگهی رایگان برای بازاریابی اینترنتی محصولات کشاورزی، باغی، زراعی یا گلخانهای خود را دارید، پیشنهاد ما به شما وبسایت دهقان مارکت است. ممکن است این ابهام در ذهن شما شکل بگیرد که چرا این وبسایت هیچ هزینهای در قبال ثبت آگهی و کمک به بازاریابی اینترنتی دریافت نمیکند؟ در پاسخ باید بدانید که هدف اصلی تیم دهقان مارکت فقط اتصال بدون واسطه کشاورز به مصرفکننده واقعی است و در اصل با این نیت خیرخواهانه راهاندازی شده است!
البته پلتفرم دهقان مارکت علاوه بر اینکه امکان ثبت آگهی برای فروش انواع محصولات کشاورزی را فراهم میکند، یک فضای عالی برای معرفی کسبوکارهای نوپا در زمینه کشاورزی هم هست. از دیگر دلایل برتری آن نسبت به سایر پلتفرمهای آنلاین بازاریابی اینترنتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
از آنجایی که کشاورز بهعنوان فروشنده موظف است که قیمت موردنظر خود را در هنگام ثبت آگهی درج کند، امکان مقایسه قیمت برای فروشندگان دیگر همان محصول و خریداران از سراسر کشور فراهم میشود. بدین شکل میتوانند با مناسبترین قیمت محصول خود را عرضه یا دریافت کنند.
دهقان مارکت میتواند در صورت تمایل، خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی را بهصورت مستقیم به یکدیگر معرفی کند.
پیشفرض دستهبندی محصولات در وبسایت دهقان مارکت بر اساس تقسیمبندی جهاد کشاورزی است و این مزیت مطمئنا کمک میکند تا محصول موردنظر خود را راحتتر و بدون اتلاف وقت پیدا کنید.
علاوه بر عرضه مستقیم، امکان درج آگهی برای پیشفروش محصولات باغی و زراعی نیز فراهم است.
دهقان مارکت فقط مختص بازاریابی برای خردهفروشی نیست، بلکه اگر قصد فروش عمده یا حتی عرضه محصول باکیفیت خود به منظور صادرات را دارید نیز میتواند به شما کمک کند.
احتمالا هنگام مراجعه به وبسایتهای بازاریابی اینترنتی محصولات کشاورزی کمی سردرگم میشوید و نمیدانید از بین هزاران محصول ثبتشده چگونه محصول موردنظر خود را بیابید. خوشبختانه دهقان مارکت برای حل این مشکل شما، امکان فیلتر کردن محصولات بر اساس قیمت، استان یا شهرستان را فراهم کرده است.
پشتیبانی قوی دهقان مارکت با شماره تماس 09124950013 آماده پاسخگویی به سوالات شما کشاورزان و باغداران یا حتی خریداران عزیز در زمینههای مختلف است. در صورت تمایل به مراجعه حضوری میتوانید به آدرس تهران، انتهای بزرگراه شهید ستاری، میدان دانشگاه، بلوار شهدای حصارک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات مراجعه کنید. پیشنهاد میکنیم این فرصت عالی را برای خرید و فروش بدون واسطه محصولات کشاورزی و باغی به قیمتی واقعی و منطقی از دست ندهید!