اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

نبود زمین مشکل اصلی طرح اقدام مسکن ملی در کردستان است/صنعت ساختمان یکی از بخش‌های مهم اقتصادی کشور است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: اگرچه فعالیت بخش مسکن طرح اقدام ملی در بیشتر نقاط کشور در حال انجام است اما در کردستان بنا به دلایل مختلف از جمله کمبود زمین با چالش مواجه است.

نبود زمین مشکل اصلی طرح اقدام مسکن ملی در کردستان است/صنعت ساختمان یکی از بخش‌های مهم اقتصادی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خالد جعفری ظهر امروز در چهل و هشتمین نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت که در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: صنعت ساختمان یکی از بخش‌های مهم اقتصادی کشور است که البته فعالیت‌های این بخش تا حدود زیادی دستخوش شرایط اقتصادی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه فعالیت در این بخش در بیشتر نقاط کشور در حال انجام است اما در کردستان بنا به دلایل مختلف از جمله کمبود زمین با چالش مواجه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان افزود: کمبود زمین از یک سو مردم را با محدودیت جدی در تامین مسکن و از سمت دیگر فعالین حوزه صنعت ساختمان را با مشکل مواجه کرده است.

جعفری تصریح کرد: در حوزه ساخت مسکن ملی در برخی شهرهای استان به ویژه شهر سنندج با مشکل تامین زمین مواجه هستیم که باید در این حوزه چاره‌اندیشی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن نبود زمین کافی برای احداث واحدهای مسکونی جدید است، اذعان کرد: بخش دولتی و خصوصی باید در کنار هم در راستای حمایت از صنعت ساختمان گام بردارند.

جعفری اضافه کرد: باید با فرهنگ‌سازی مناسب فعالین و متقاضیان این حوزه را با اجرای برنامه‌های مختلف به میدان بیاوریم این کار موجب افزایش نظارت اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول