اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

شرایط کرونایی حاد در جهرم/ ۵۰ درصد از نمونه‌ها مثبت می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم حضور در میهمانی و مراسم‌ها و عدم استفاده از ماسک را دلیل بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا در جهرم عنوان کرد.

شرایط کرونایی حاد در جهرم/ ۵۰ درصد از نمونه‌ها مثبت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، محمد رحمانیان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز نمونه گیری کرونا بالا رفته است و ۵۰ درصد از نتیجه آزمایشات پی‌ سی آر و رپید بیماران مثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر بخش های بیمارستان پیمانیه به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شده است، افزود: اغلب بیماران با درگیری ریوی و در مراحل حاد بیماری به پزشک و بیمارستان مراجعه کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: پایین آمدن سن مبتلایان و بستری افراد جوان در بیمارستان این را نشان می‌دهد که رعایت پروتکل های بهداشتی در بین جوانان و نوجوانان کم شده و حتی نسبتا به آن بی توجه شده اند.

رحمانیان ادامه داد: بستری بیماران مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و فشار خون، بالا است و این امر باعث می شود که وضع بالینی آنها دیرتر به سمت بهبودی می رود.

وی با اشاره به اینکه مرگ و میر افراد بر اثر ویروس جهش یافته دلتا در استان‌های جنوبی کشور بالا و نمی خواهیم شاهد چنین اتفاق ناگوار در شهرستان باشیم، تصریح داشت: در بین بیماران سرپایی، افرادی وجود داشته اند که با وجود دریافت واکسن اما مبتلا به این بیماری شده اند و با دریافت واکسن هم باید پروتکل های بهداشتی حتما مانند قبل رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم حضور در میهمانی و مراسم‌ها و عدم استفاده از ماسک دلیل بالا رفتن آمار مبتلایان در جهرم عنوان کرد.

رحمانیان با بیان اینکه بارها هشدار دادیم و درخواست کردیم که در این شرایط وخیم کشور لطفا سفر نروید، گفت: سفر عامل اصلی در انتقال و جابه‌جایی ویروس است و تا واکسینه نشدن جمعی افراد در کشور رعایت پروتکل های بهداشتی اولین و آخرین راه برای کنترل بیماری کرونا است.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول