اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

۷۴ هزار معلول و ۱۹ هزار زن سرپرست خانوار آذربایجانی مستمری‌بگیر بهزیستی هستند / 450 خانواده آذربایجانی در انتظار فرزندخوانده

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی، گفت: ۷۴ هزار معلول و ۱۹ هزار زن سرپرست خانوار استان مستمری بگیر بهزیستی هستند.

۷۴ هزار معلول و ۱۹ هزار زن سرپرست خانوار آذربایجانی مستمری‌بگیر بهزیستی هستند / 450 خانواده  آذربایجانی در انتظار فرزندخوانده

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرگل صحاف شنبه ۲۶ تیرماه در نشست خود با خبرنگاران به مناسبت هفته بهزیستی اظهار داشت: در حال حاضر ۷۷ هزار و ۵۷۷ معلول تحت پوشش بهزیستی استان هستند که از این تعداد ۴۴ هزار و ۷۸۴ نفر دارای پرونده و ۷۴ هزار و ۳۱۲ نفر مستمری بگیر هستند.

وی، تعداد مددجویان بیمه شده در استان را ۸۴ هزار و ۳۵۴ نفر اعلام کرد و افزود: برای خانواده‌های تک نفره تحت پوشش ۳۵۰ هزار تومان، ۲ نفره ۵۰۰ هزار تومان، سه نفره ۷۰۰ هزار، چهار نفره ۹۰۰ هزار تومان و پنج نفره و بالاتر یک میلیون و یکصد هزار تومان مستمری پرداخت می‌شود که البته مستمری تنها یکی از ۱۸۹ خدمت ارائه شده توسط مجموعه بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به فعالیت ۲۴ مرکز خانه‌های کودک و شیرخوارگاه و نوباوگان در آذربایجان‌شرقی، گفت: تمام کودکانی که در مراکز دولتی و غیردولتی بهزیستی نگهداری می‌شوند، تا زمان توانمندی کامل و پایدار تحت پوشش قرار می‌گیرند که ممکن است این مدت حتی بیش از سن ۱۸ سالگی و بالاتر نیز باشد.

450 خانواده  در انتظار قبول سرپرستی فرزند از مجموعه بهزیستی

وی، تعداد دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌سرپرست تحت پوشش بهزیستی استان را به ترتیب ۱۷۵ و ۱۲۰ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته ۴۱ کودک تحت پوشش نیز به فرزندخواندگی سپرده شده‌اند و ۴۵۰ خانواده متقاضی نیز در انتظار قبول سرپرستی فرزند از مجموعه بهزیستی هستند.

صحاف در مورد زنان سرپرست خانوار نیز متذکر شد: ۳۷ هزار و ۷۶۶ نفر از این زنان در مجموعه بهزیستی آذربایجان‌شرقی دارای پرونده هستند که ۱۹ هزار و ۱۵۱ از آنها مستمری دریافت می‌کنند و در کنار آن خدمات حمایتی مختلفی مانند کمک هزینه ودیعه مسکن، بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار، کمک هزینه سلامت جسمی و روانی و معافیت اولاد ذکور از خدمت سربازی را دریافت می‌کنند.

بازنشستگی 636 زن سرپرست خانوار 

وی در خصوص موضوع اعتیاد و گسترش آن در میان زنان سرپرست خانوار نیز بیان داشت: متاسفانه در بین این طیف از افراد تحت پوشش نیز شاهد پدیده شوم اعتیاد به مصرف موادمخدر هستیم، آمار دقیق و مشخصی در این خصوص وجود ندارد، تلاش می‌کنیم با اقداماتی از قبیل بیمه اجتماعی ۲ هزار و ۶۳۶ زن سرپرست خانوار که امکان بازنشستگی آنها پس از ۱۰ سال پرداخت حق بیمه وجود دارد و نیز مجموعه‌ای متنوع از خدمات حمایتی از آسیب‌های متوجه این بخش از جامعه و البته کل مجموعه بهزیستی کاسته شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت اورژانس‌های اجتماعی در استان، تصریح کرد: ۱۷ شهرستان با استفاده از ۱۴۰ نیروی متخصص دارای این خدمت هستند و ۱۹ پایگاه غیردولتی نیز در شهرهای فاقد اورژانس اجتماعی فعالیت می‌کنند که مجموع خدمات آنها در یک سال گذشته ۹۹ مورد بوده است.

رتبه ۲۵ آذربایجان از حیث کودکان کار و خیابانی

وی به موضوع ساماندهی کودکان خیابانی نیز اشاره کرد و افزود: در این زمینه ۳۱ مورد توانمندسازی خانواده‌های این کودکان و ۲۶۹ اقدام حمایتی و آموزشی صورت گرفته که با اجرای این برنامه در رتبه‌های ۲۵ به بالای کشور از حیث کودکان کار و خیابانی قرار داریم.

صحاف، ارائه خدمات توانبخشی به ۲ هزار و ۱۹۹ نفر در ۴۱ مرکز شبانه‌روزی و استفاده یک‌میلیون و ۳۴۱ هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات حوزه پیشگیری را بخش دیگری از عملکرد یک ساله اداره کل بهزیستی استان برشمرد و ادامه داد: ۲۰ مرکز دولتی و ۱۴۹ مرکز غیردولتی به همراه ۳۳ مرکز مجری طرح کنترل و کاهش طلاق در بخش امور پیشگیری فعال هستند که ارائه مشاوره حضوری به ۳۵ هزار و ۶۲۴ نفر و مشاوره غیرحضوری و تلفنی به ۶۱ هزار و ۹۷۸ نفر بخشی از اقدامات این مراکز در سال گذشته بوده است.

تحویل ۷ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی از طریق مشارکت‌های مردمی

وی یادآور شد: همچنین در یک سال گذشته ۱۵۰ هزار و ۹۸۴ نفر خدمات پیشگیری از معلولیت را از مجموعه بهزیستی استان دریافت کرده‌اند‌ و در حوزه مشارکت‌های نقدی نیز بیش از ۱۲۹ میلیون تومان از محل مشارکت‌های مردمی جمع‌آوری شده و در بحث مشارکت‌های غیرنقدی و خدمات نیز از تمام توان مراکز دولتی و مؤسسه‌های خیریه دارای مجوز از بهزیستی استفاده کرده‌ایم.

مدیرکل بهزیستی استان از ساخت و تحویل هفت هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی از طریق مشارکت‌های مردمی نیز خبر داد و اذعان داشت: علاوه بر اینکه در یک سال گذشته ۵۹۱ واحد مسکونی با هزینه ۴۵ میلیارد تومان به خانواده‌های دارای ۲ معلول شهری و روستایی استان تحویل شده، در حال حاضر ۵۴۲ واحد دیگر نیز آماده تحویل به این خانواده‌هاست.

ارائه خدمات به یک‌هزار  و ۷۱۴ خانواده چند قلو

وی در خصوص اقدامات مرتبط با بیماری کرونا در مجموعه بهزیستی آذربایجان‌شرقی نیز گفت: ثبت ۳۵ هزار و ۶۹۶ اقدام پیشگیرانه در سامانه گزارشات حوادث طبیعی و بیماری‌های سازمان، واکسیناسیون بیش از یک‌هزار و ۹۳۰ توانخواه و ۵۸۵ نفر از پرسنل علیه بیماری کرونا در کنار واکسیناسیون آنفلوآنزای ۲ هزار و ۶۰۰ نفر بخشی از اقدامات صورت گرفته در این بخش طی یک سال گذشته بوده است.

صحاف، ارائه خدمات و پرداخت مستمری به یک‌هزار و ۷۱۴ خانواده تحت پوشش دارای چند قلو و ایجاد اشتغال برای ۴۵۰ تحصیل کرده دانشگاهی در ۱۶۷ مرکز مثبت زندگی را از دیگر اقدامات بهزیستی آذربایجان‌شرقی در یک سال گذشته دانست و ابراز کرد: از جهت تعداد مراکز ایجاد شده در طرح مثبت زندگی جزو پنج استان برتر کشور هستیم.

انتهای پیام/60015/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول