اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

دست رد شورای ششمی ها به 15 گزینه انتخاب شهردار/ ورود 10 نفر به مرحله نهایی

شمارش معکوس انتخاب شهردار برای پایتخت آغاز شده و مهدی چمران، منتخب شورای ششم اعلام کرد: انتخاب 10 گزینه نهایی امروز انجام می شود. با این روند 15 گزینه از گردونه گمانه زنی ها حذف خواهند شد.

دست رد شورای ششمی ها به 15 گزینه انتخاب شهردار/ ورود 10 نفر به مرحله نهایی

خبرگزاری فارس گروه شهری: حدود 15 روز دیگر فعالیت شورای ششم تهران آغاز می‌شود و منتخبین جدید برنامه‌های خود را جهت تغییر رویکرد در پایتخت اجرایی خواهند کرد. 21 منتخب شورای ششم اعلام کرده‌اند که مهمترین اولویتشان انتخاب شهردار جدید در پایتخت است و حالا شمارش معکوس برای انتخاب شهردار جدید آغاز شده است.

در هفته گذشته 41 نفر به عنوان گزینه پیشنهادی انتخاب شهردار معرفی شدند که به تدریج تعداد زیادی از این افراد از قبول مسؤولیت به دلایل مختلفی همچون حکم رهبری  و یا نبود آمادگی انصراف داده‌اند.

15 گزینه در روزهای اخیر انصراف دادند

عبادالله‌ فتح‌اللهی، حسین طلا، پرویز فتاح، مخبر دزفولی، سعید محمد، سردار حاجی زاده،‌ فرهاد رهبر، محمد فروزنده سردار وحیدی و مسکنی، پژمان پشمچی‌زاده، علیرضا جاوید، قدرت‌الله گودرزی، مرضیه وحید دستجردی و سردار محمدرضا فلاح‌زاده نیز  از جمله افرادی هستند که طی روزهای گذشته اعلام کرده‌اند آمادگی برای شهردار شدن ندارند. البته در فضای مجازی مطرح شده بود که مجتبی عبداللهی نیز از گزینه‌های پیشنهادی انصراف داده که این موضوع تکذیب شد و شورای شهری‌ها گفتند تشابه اسمی با عبادالله فتح‌اللهی سبب شده برخی گمان کنند مجتبی عبداللهی انصراف داده است.

برگزاری جلسات فشرده برای انتخاب شهردار

طی روزهای اخیر جلسات فشرده شورای شهری‌ها برای انتخاب شهردار آغاز شده و در حال برگزاری است. انتخاب شاخص‌ها مهمترین و نخستین گام جهت انتخاب شهردار بود که 10 مورد برای آن در نظر گرفته شد.

ویژگی های شهردار جدید تهران

روحیه جهادی، انقلابی، پاک‌دستی، تحول‌گرایی، توجه به کارگیری جوانان در شهرداری،‌کارنامه مدیریت قوی در گذشته، تعامل با نهادهای فرادستی، روحیه مردمی، توجه به رویکردهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از شاخص‌های اصلی شهردار پایتخت است که شورای شهری‌ها به آن توجه دارند. البته شورای شهری‌های دور ششم می‌گویند مدلی که برای انتخاب شهرداری جدید انتخاب کرده‌اند مدلی نو است و قبلا مشابه آن انجام نگرفته حتی تهرانی‌ها فرصت داشتند در انتخاب شاخص‌های شهردار مشارکت کنند و این کار از طریق سامانه شورای ائتلاف انجام گرفت.

اهل کارهای پوپولیستی نیستیم

پرویز سروری منتخب شورای ششم در این زمینه به خبرنگار فارس،‌گفت: ما در شورای ششم اهل کارهای پوپولیستی نیستیم 14 مرداد شورای ششم فعالیت خود را رسمی آغاز می‌کند و سریع باید شهردار پایتخت معرفی شود. بر همین اساس بررسی شاخص‌های در نظر گرفته توسط مردم هم مدنظر قرار دادیم ولی اشتباه نشود که منظور ما نبود که مستقیم شهروندان گزینه معرفی کنند.

وی تأکید کرد: قطعا منتخبین شورای ششم شهرداری را انتخاب می‌کنند که بتواند تهران را به ام‌القری جهان اسلام تبدیل کند.

اعلام 10 گزینه نهایی طی روز جاری

مهدی چمران منتخب شورای ششم درباره جلسه امروز شورای شهری‌ها جهت انتخاب شهردار به فارس گفت: در حال طی کردن روند در این زمینه هستیم امروز طبق برنامه قبلی جلسه ویژه‌ای را از صبح آغاز کرده‌ایم و اقدامات لازم در این راستا انجام می‌گیرد.

وی افزود: احتمالاً امروز به 10 گزینه نهایی خواهیم رسید و آن را اعلام می‌کنیم.

هیچ فشار سیاسی جهت انتخاب فرد خاصی نیست

منتخب شورای ششم با اشاره به اینکه هیچ فشار سیاسی جهت انتخاب گزینه‌های خاص به عنوان شهردار وجود ندارد گفت: اعضای شورا بر اساس نمره‌دهی به گزینه‌ها فرد مورد نظر را انتخاب خواهند کرد.

چمران با بیان اینکه پس از اینکه اقدامات لازم را برای نمره‌دهی انجام دادیم گزینه‌های مورد نظر برنامه‌هایشان را ارائه خواهند داد گفت: روزهای 12، 13 یا 14 مرداد در صحن علنی و رسمی شورای شهر ششم انتخاب شهردار به صورت نهایی اعلام خواهد شد.

احتمال انصراف نیکزاد از گزینه های پیشنهادی

وی درباره گزینه‌های انصرافی انتخاب شهردار تهران گفت:‌به غیر از حسین طلا و حسین فتح‌اللهی که اخیراً انصراف داده‌اند و تعداد گزینه‌های نهایی به 26 نفر رسیده آقای نیکزاد هم هنوز اعلام آمادگی نکرده‌اند و منتظر هستیم که پاسخ ایشان را در مورد آمادگی‌شان بشنویم ولی هنوز تماسی حاصل نشده است و احتمال انصراف ایشان نیز وجود دارد.

 مردم شیرینی 12 سال مدیریت گذشته را دوباره خواهند چشید

ناصر امانی دیگر منتخب شورای ششم نیز در این باره گفت: امیدوارم مجدداً مردم شیرینی 12 سال مدیریت گذشته شهرداری را که صادقانه ارائه شد بچشند و این در حالی است که در 4 سال گذشته شرایط خوبی در تهران فراهم نشده است.

امانی با اشاره به اینکه اگرچه مدیریت شهری گذشته مورد حمایت دولت‌ها قرار نگرفت، گفت: البته در فرآیند خدمت‌رسانی با نواقص و اشکالاتی روبه‌رو بوده‌ایم و تلاش خواهد شد این نواقص و مشکلات برطرف شود و مردم دوباره طعم خدمت را توسط مدیران جهادی بچشند.

منتخب ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران با اشاره به توفیقات مدیریت شهری در مدیریت گذشته گفت: توسعه تهران و آبادانی و اخذ جوایز بین‌المللی متعدد و قرار گرفتن تهران در رتبه‌های قابل قبول از توفیقاتی بود که در دوره گذشته نصیب شهر تهران شد و این در حالی است که بنابر اظهارات گردشگرانی که در آن زمان وارد تهران می‌شدند شرایط تهران نسبت به گذشته تغییرات جدی را داشته و خبرنگاران متعددی نسبت به این موضوع اذعان داشتند.

وی گفت:روند انتخاب شهردار در حال انجام است و نمره دهی گزینه ها انجام می گیرد و بزودی شهردار جدید با رویکردی متفاوت از 4 سال گذشته فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

شمارش معکوس برای تغییر رویکرد در شهر تهران

10 گزینه نهایی به گفته مهدی چمران احتمالا امروز اعلام می شود و به عبارتی حدود 15 نفر از گزینه های دیگر از گردونه گمانه زنی ها حذف خواهند شد حالا حدود 15 روز دیگر فعالیت منتخبین شورای ششم رسما آغاز می‌شود و بیست و دومین شهردار پایتخت به زودی سکان‌دار ساختمان بهشت خواهد شد و اقدامات لازم را انجام می‌دهد و حالا باید ببینیم تغییر رویکرد در پایتخت چگونه خواهد بود و مطالبات مردم که اهم آن توسعه حمل و نقل عمومی و رفع آلودگی هوا در تهران است چگونه پاسخ داده می‌شود و تهران چگونه از خواب 4 ساله بیدار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول