اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

پناهندگی و اوضاع افغانستان محور دیدار مقامات ازبکستان و آلمان

نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در افغانستان و نماینده وزارت خارجه آلمان در اروپای شرقی، قفقاز و آسیای مرکزی موضوع کمک به روند صلح افغانستان را بررسی کردند.

پناهندگی و اوضاع افغانستان محور دیدار مقامات ازبکستان و آلمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «عصمت‌الله ایرگاش‌یف» نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در افغانستان و «ماتیوس لوتنبرگ» نماینده وزارت امور خارجه آلمان در امور اروپای شرقی، قفقاز و آسیای مرکزی در چارچوب دیداری در شهر «تاشکند» در مورد اوضاع افغانستان تبادل نظر و کمک در روند صلح در این کشور را بررسی کردند.

نماینده وزارت امور خارجه آلمان برای نتایج نشست بین‌المللی «آسیای مرکزی و جنوبی: به هم پیوستگی منطقه‌ای، تهدیدات و امکانات» در شهر «تاشکند» ارزش زیاد قائل شد و تاکید کرد که ابتکار «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در برگزاری این نشست بین المللی در سطح بالا به موقع و دستور کار آن بسیار مبرم بوده است.

طرفین نگرانی خود را از تشدید درگیری‌های مسلحانه در افغانستان ابراز و خواستار تداوم تلاش‌های جامعه جهانی در حمایت از صلح و ثبات در افغانستان شدند.

طرفین آمادگی خود را برای ارائه کمک به افغانستان و حل و فصل مشکلاتی مانند مهاجرت احتمالی پناهندگان افغان و حوادث منطقه مرزی اعلام کردند.  

طرفین در پایان بر نقش مهم کشورهای منطقه‌ای در تداوم کمک همه جانبه اقتصادی و بشردوستانه به مردم افغانستان و همچنین تلاش مبنی بر برقراری صلح پایدار و فراگیر در افغانستان تاکید کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول