اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

عقب‌نشینی زمین‌خواران در نوشهر/رفع تصرف 30 هزار مترمربع زمین ملی و 13 سرا دامداری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر گفت: ۳۰ هزار مترمربع زمین ملی و ۱۳ سرای دامداری غیرمجاز و آلاچیق چوبی در منطقه چلندر بخش مرکزی نوشهر رفع تصرف شد.

عقب‌نشینی زمین‌خواران در نوشهر/رفع تصرف 30 هزار مترمربع زمین ملی و 13 سرا دامداری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان مازندران حوزه نوشهر، عبدالرضا سنگاری با بیان اینکه امروز ۱۳ حکم قضایی با حضور دادستان نوشهر در این منطقه اجرا شد، اظهار کرد: ۱۳ سرای دامداری غیر مجاز و آلاچیق چوبی در منطقه چلندر بخش مرکزی نوشهر تخریب و ۳۰ هزار مترمربع از عرصه‌های منابع طبیعی منطقه آزادسازی شد.


وی بر ضرورت برخورد قاطع با متخلفان و متصرفان اراضی منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: یگان حفاظت با اجرای گشت و مراقبت مستمر از عرصه‌های منابع طبیعی و با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با افراد سودجو و متجاوز به عرصه‌های ملی مقابله خواهد کرد و در این زمینه نیز هیچ گونه اغماضی صورت نخواهد گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی استان مازندران حوزه نوشهر مهمترین راه پیشگیری از تصرف اراضی ملی و ساحلی را تهیه نقشه کاداستر دانست و گفت: برای تمامی اراضی ملی و ساحلی زیر پوشش این اداره کل در حال حاضر نقشه حدنگاری (کاداستر) تهیه شده است.

سنگاری افزود: ۵۳۴ هزار و ۳۲۸ هکتار اراضی ملی حد نگاری انجام گرفته که از این میزان ۱۱۰ فقره سند ترک برگ با مساحت ۳۳۰ هزار و ۷۷۶ هکتار صادر و مابقی اراضی ملی نیز در ادارات ثبت شهرستان در مرحله صدور اسناد تک برگ است.

وی گفت: حدنگاری ساحلی به طول ۱۳۷ کیلومتر و با مساحت ۸۲۲ هکتار انجام شد و برای ۳۱۰ هکتار نیز اسناد تک برگ صادر و مابقی در ادارات ثبت شهرستان در مرحله صدور اسناد تک برگ قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان مازندران حوزه نوشهر از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف، تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی می‌توانند مراتب را با شماره تلفن ۱۳۹ و یا ۱۵۰۴ به اداره منابع طبیعی و یا به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول