اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

زیرساخت‌های فرهنگی در حوزه گردشگری فراهم شود/ بومگردی مروج فرهنگ اسلامی باشد نه مبلغ فرهنگ غربی

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه بومگردی مروج فرهنگ اسلامی باشد نه مبلغ فرهنگ غربی، افزود: زیرساخت‌های فرهنگی در حوزه گردشگری فراهم شود.

زیرساخت‌های فرهنگی در حوزه گردشگری فراهم شود/ بومگردی مروج فرهنگ اسلامی باشد نه مبلغ فرهنگ غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، گفت: یکی از بسترهای مهم نهادینه کردن عفاف و حجاب، مدارس و دانشگاه‌ها هستند.

وی با تصریح بر توانمندسازی فرهنگ عفاف و حجاب در بین دانش آموزان افزود: مجموع بسیج در حوزه فرهنگ سازی می‌تواند کمک کار نهادها در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب باشد.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه به مسئله گردشگری هم اشاره و اضافه کرد: مازندران به واسطه دریا و جنگل، استانی گردشگرپذیر بوده و خلاهای فرهنگی را باید در موضوع گردشگری حل کرد.

سردار مسلمی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های فرهنگی را در حوزه گردشگری فراهم کرد گفت: برنامه‌های خاصی از جمله ساخ1تاری، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی در حوزه‌هاش گردشگری بررسی و مشکلات آن احصا شده است.

وی با اشاره به برخی فرهنگ‌های وارداتی که همراه با تورهای گردشگری به مازندران می‌آید، اضافه کرد: در معرفی جاذبه‌های گردشگری استان در زمینه‌های فرهنگی و آئین‌های بومی و محلی ضعف وجود دارد.

فرمانده سپاه کربلا به امکان تاریخی و مذهبی در مازندران هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه در برخی موارد هنجارها، به ناهنجارها تبدیل شده است که می‌بایست در این موارد دقت نظر داشته و به رفع این مشکل پرداخت.

سردار مسلمی با تاکید بر اینکه باید نسبت به مسئله فرهنگی در حوزه های گردشگری دغدغه‌مند باشیم، افزود: فقدان رسانه‌های جریان ساز فرهنگی در حوزه گردشگری دیده می‌شود و نیاز است در فضای مجازی کارهای اساسی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه فقدان فضاسازی محیطی بر اساس فرهنگ دینی و ارزشی از جمله مواردی است که باید در حوزه گردشگری به آن توجه شود، افزود: باید فضای فرهنگی سالم در حوزه گردشگری ایجاد شود.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه با تاکید بر اینکه بوم‌گردی باید مروج فرهنگ اسلامی باشد نه مبلغ فرهنگ غربی، اضافه کرد: گردشگری در مازندران به سمت گردشگری اسلامی که منجر به امنیت اخلاقی می‌شود، است.

به گفته سردار مسلمی گردشگری تولید محور، گردشگری تاریخی و مذهبی و گردشگری عمومی از مواردی است که در مازندران نیاز به تشکیل راه اندازی کارگروه گردشگری زیر نظر شورای فرهنگ عمومی است.

 انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول