اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

انتقاد یک نماینده مجلس از نحوه توزیع نهاده های دامی و عدم ترخیص نهاده ها از بنادر

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار ضمن انتقاد از نحوه توزیع نهاده های دامی و عدم ترخیص نهاده‌ها از بنادر گفت: به جای اینکه اصل نهاده را به دامداران اختصاص بدهند موادی به نام کانسپت را به آن ها می دهند که دامداران معتقدند مطلوب نیست.

انتقاد یک نماینده مجلس از نحوه توزیع نهاده های دامی و عدم ترخیص نهاده ها از بنادر

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیدمسعود خاتمی نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس امروز (یکشنبه، 27 تیرماه) طی تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس با اشاره به نحوه توزیع نهاده های دامی و عدم ترخیص نهاده ها از بنادر اظهار داشت:   رئیس مجلس هم امروز را تذکر داده اند؛ از ریاست مجلس برای این موضوع تشکر می کنم.

وی تصریح کرد: در بین دامداران حوزه گلپایگان و خوانسار دامدارانی که زیر 50 رأس دام دارند با دو مشکل اساسی مواجه هستند. اولا توزیع نهاده ها بین آن ها با بروکراسی بیشتری همراه است و این از تصمیماتی است که وزارت جهاد گرفته است.

خاتمی ادامه داد: مشکل دوم این دامداران این است که به جای اینکه اصل نهاده را به آن ها اختصاص بدهند موادی به نام کانسپت را به آن ها می دهند که دامداران معتقدند مطلوب نیست و برخی از این نهاده ها فاسد شده و کپک زده هستند و برخی نمک زیادی دارند، همچنین در برخی موارد این نهاده ها دام ها را تلف کرده است.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: افرادی که زیر 50 رأس دام دارند معمولا اقشار آسیب پذیر بوده و به شدت از این موضوع ناراضی هستند. از وزارت جهاد کشاورزی درخواست دارم که به این نکته توجه کرده و به داد دامداران خصوصا در مناطق محروم گلپایگان و خوانسار برسند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس با اشاره به منطقه تیمره ادامه داد: تیمره منطقه ای باستانی بین شهرستان گلپایگان و خمین است در این منطقه سنگ نگاره ها و کتیبه هایی با قدمت بیش از 7 هزار سال وجود دارد که در حوزه میراث ملی و حتی میراث جهانی است.

خاتمی در ادامه افزود: اخیرا اجازه احداث معادن را در این منطقه داده اند که احداث معدن باعث از بین رفتن سنگ نگاره ها شده است، همچنین پوشش گیاهی منطقه آسیب دیده است و این موضوع با تنش مردم و تجمع آن ها در منطقه مواجه شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول