اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

فناوران و متخصصان شرکت‌های دانش بنیان با قوانین بانکی آشنا می‌شوند

برگزاری پنل‌های مالی، بانکی و بازرگانی یکی از برنامه‌های حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای کمک به فعالان فناور است.

فناوران و متخصصان شرکت‌های دانش بنیان با قوانین بانکی آشنا می‌شوند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بیش از 120 سال از تاسیس بانک در ایران می‌گذرد، در این بین، قوانین و مقررات بسیاری با محور نظام بانکداری در کشور تصویب شده است. در سیستم بانکی کشور همچنین قراردادهای بسیار مختلفی وجود دارد.

مضاربه، مشارکت مدنی، فروش اقساطی، سلف، اجاره به شرط تملیک، قرض الحسنه، وام تعمیر و تامین مسکن، تسهیلات کمک هزینه درمان، کمک هزینه تحصیلی و جعاله از جمله قراردادهایی هستند که در حوزه فعالیت بانک‌ها منعقد می‌شوند.

شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و کلیه فعالان زیست‌بوم نوآوری تحت حمایت معاونت عملی و فناوری ریاست‌جمهوری، در ادامه فعالیت‌های خود دیر یا زود ناچار به تعامل با سیستم بانکداری خواهند شد.

ارائه آموزش‌های تخصصی مالی و بازرگانی به شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق، استارتاپ‌ها و فعالان فناور، یکی از برنامه‌های آموزشی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در طول سال است.

در جدیدترین اقدام از این دست، یک رویداد آنلاین برنامه‌ریزی شده است، تا اعضای زیست‌بوم نوآوری و خلاقیت با آخرین تغییرات و راهکارها در حوزه بانکی آشنا شوند.

زهرا بیات، کارشناس حقوقی در این رخداد مشاورهای، قوانین و مقررات بانکی، عقود قراردادهای بانکی، چک و سفته ویژه کسب و کار، را آموزش داد.

پاسخگویی به پرسش‌ها و چالش‌های شرکت‌کنندگان، بخش دیگری از این برنامه بود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهای از برنامه‌های مشابه، به یکی از سامانه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در اینجا مراجعه کنند.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول