اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

برداشت غیرمجاز از حساب با شگرد طراحی برنامه شاد جعلی

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با استفاده از برنامه شاد جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد خبر داد.

برداشت غیرمجاز از حساب با شگرد طراحی برنامه شاد جعلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت از حساب با استفاده از برنامه شاد جعلی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان افزود: بنا به اظهار شاکی پس از قطع ارتباط هنگام استفاده از برنامه شاد با پشتیبانی تماس گرفتم که درخواست پرداخت مبلغ دوهزار تومان بابت فعالسازی شد که با ورود به لینک ارسالی و پرداخت مبلغ مورد نظر کل موجودی حساب به صورت غیر مجاز برداشت شد.

وی عنوان داشت: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد متهم از طریق طراحی برنامه شاد جعلی اقدام به برداشت غیر مجاز از کاربر کرده که با اقدامات فنی و شگردهای پلیسی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

مرتضوی توصیه کرد: کلاهبرداران سایبری با تبلیغ فروش نرم‌افزارهای جعلی در شبکه‌های اجتماعی افراد را ترغیب به دانلود و خرید می‌کنند و به منظور دانلود نرم‌افزارهای فوق، ‌مبالغی را مطالبه یا این‌که آن‌ها را به صفحه‌های درگاه‌های بانکی جعلی (فیشینگ) هدایت مییکنند که این موضوع موجب کلاهبرداری و برداشت‌های غیرمجاز از حساب کاربران می‌شود، همچنین سازنده اینگونه نرم‌افزارها به تمامی اطلاعات هویتی درج شده توسط کاربر دسترسی دارند، بنابراین کاربران فضای مجازی هرگز نباید فریب این‌گونه تبلیغات را نخورند و اپلیکیشن مورد نظر را حتماً از منابع مجاز و معتبر دریافت کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول