اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

توضیحات سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص واکسیناسیون افراد بالای 50سال

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: واکسیناسیون افراد بالای 50 سال طرح کشوری نیست و تنها در استانهایی که درگیری و مواجهه شدید با ویروس دارند اجرا می شود.

توضیحات سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص واکسیناسیون افراد بالای 50سال

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فاطمه نوروزیان امروز در توضیحاتی درباره واکسیناسیون افراد بالای 50 سال در هرمزگان با عنوان اینکه واکسیناسیون افراد بالای 50 سال طرح کشوری نیست و تنها در استان‌هایی که درگیری و مواجهه شدید با ویروس دارند اجرا می شود، گفت: به دلیل اینکه واکسیناسیون این گروه سنی کشوری نیست، نمی‌توان جهت ثبت نام ازسامانه salamat.gov.ir استفاده کرد بنابراین در ابتدا افرادی که پرونده الکترونیک سلامت در مراکز جامع سلامت دارند در اولویت دعوت و فراخوان جهت واکسیناسیون قرار گرفته اند و سپس به تدریج همه افراد بالای ۵۰ سال تا چند روز آینده واکسن دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه  شمار افراد بالای ۵۰ سال در استان بیش از صد هزار نفر میباشد و به همین علت واکسیناسیون این گروه سنی زمان بیشتری لازم دارد گفت: در طی چند روز اخیر بیش از ۲۵ هزار نفر از افراد ۵۰ تا ۶۰ سال واکسینه شده اند.

نوروزیان در ادامه افزود: افرادی که پرونده ندارند نگران نباشند پس از واکسینه شدن افراد پرونده دار اعلام خواهد شد که این افراد چگونه ثبت نام و اقدام نمایند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی خاطر نشان کرد که نکته حائز اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی پس از دریافت واکسن است که متاسفانه این روزها شاهد کاهش درصد رعایت پروتکل های بهداشتی توسط افراد واکسینه شده هستیم که بدنبال آن موارد ابتلا و بستری در افراد واکسینه اتفاق می افتد. لازم است افراد آگاه باشند که ایمنی ناشی از واکسیناسیون یک ماه پس از دوز دوم رخ می دهد و از طرفی تا زمانی که 70 درصد جامعه واکسینه نشده اند همچنان همه افراد ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول