اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حمایت دوباره انگلیس از گوایدو با هدف رد درخواست تحویل ذخایر طلای ونزوئلا

در آستانه جلسه امروز دادگاه عالی انگلیس در ارتباط با پرونده آزادسازی ذخایر یک میلیارد دلاری طلای کاراکاس، لندن بار دیگر اعلام کرد تنها «خوان گوایدو» سردسته مخالفان دولت ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهور به رسمیت می‌شناسد.

حمایت دوباره انگلیس از گوایدو با هدف رد درخواست تحویل ذخایر طلای ونزوئلا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت انگلیس امروز (دوشنبه) بار دیگر تکرار کرد که «خوان گوایدو» سردسته مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور به رسمیت می‌شناسد، اقدامی که با هدف رد درخواست بانک مرکزی دولت مادورو برای بازگرداندن حدود یک میلیارد دلار ذخیره طلای کاراکاس در لندن انجام شد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، تیم‌های حقوقی که مادورو و گوایدو را نمایندگی می‌کنند قرار است امروز در دادگاه عالی انگلیس برای دور جدیدی از مجادله طولانی بر سر آنچه معادل حدود ۱۵ درصد کل ذخایر ارزی ونزوئلاست، حاضر شوند. 

وکلای نماینده بانک مرکزی ونزوئلا می‌گویند فروش طلا برای تامین هزینه مقابله با همه‌گیری کرونا و تقویت سیستم بهداشتی این کشور که بر اثر شش سال بحران اقتصادی نابود شده، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

بانک مرکزی انگلیس بعد از آن که این کشور هم اوایل سال ۲۰۱۹ به جمع ده‌ها کشور غربی دیگر در  حمایت از گوایدو با بهانه تقلب در انتخابات ونزوئلا و زیر سوال بردن مشروعیت مادورو پیوست، تاکنون از آزادسازی این طلاها خودداری کرده است. 

وزارت خارجه انگلیس در پاسخ به درخواست دادگاه عالی این کشور برای روشن کردن موضع خود پیش از جلسه دادگاه امروز، اعلام کرد دولت انگلیس به وضوح اعلام می‌کند که از نظر لندن، گوایدو از فوریه ۲۰۱۹ به عنوان تنها رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا شناخته می‌شود.

یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس هم با این ادعا که این کشور آمریکای جنوبی نیازمند انتقال مسالمت‌آمیز به دموکراسی است، گفت: گوایدو، تنها کسی است که صلاحیت اقدام به نمایندگی از ونزوئلا به عنوان رئیس دولت را دارد. 

واشنگتن و متحدانش با حمایت از خوان گوایدو رئیس‌جمهور خود خوانده ونزوئلا، تلاش دارند دولت قانونی این کشور را ساقط کنند.

مادورو اخیراً در یک سخنرانی تلویزیونی، ارسال ۱۵۰ میلیون دلار از دارایی‌های دولت قانونی ونزوئلا به خوان گوایدو را محکوم کرد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در این سخنرانی گفت، نیروهای مخالف دولت به «باندهای گانگستری» تبدیل شده‌اند و «زمین بازی سیاست‌ را رها کرده‌اند تا خود را وقف اخاذی و کلاهبرداری کنند».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول