اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

هیئت‌رئیسه و مدیرعامل مجمع خیرین سلامت گیلان مشخص شدند

در نخستین نشست منتخبان مجمع خیرین سلامت با رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رئیس و نائب رئیس مجمع تعیین و دکتر سید علی صدر نیز مدیرعامل این مجمع انتخاب شد.

هیئت‌رئیسه و مدیرعامل مجمع خیرین سلامت گیلان مشخص شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، پیش از ظهر امروز نخستین نشست منتخبان خیرین سلامت گیلان با ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به خدمات خیران در حوزه سلامت به‌ویژه در ایام کرونا، اظهار کرد: خیرین سلامت گیلان در خرید تخت‌های درمان و همچنین توسعه بخش ICU مرکز کووید ۱۹ کمک شایانی به حوزه سلامت کردند.

دکتر سالاری با اشاره به ساخت و توسعه طرح‌های بزرگ در دیگر استان‌های کشور به همت مجامع خیرین سلامت، افزود: در بسیاری از استان‌ها، خیرین سلامت،  بیمارستان‌ها و کلینیک‌های تخصصی ساخته‌اند و به نظر می‌رسد در این استان کمتر به توسعه فضای فیزیکی پرداخته‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه بسیاری از مسائل در استان سیاسی می‌شود درحالی‌که باید در حیطه بهداشت و درمان از سیاسی‌کاری به دورباشیم، بیان کرد: در بخش بهداشت و درمان گیلان خیران،  تلاش‌های زیادی کرده‌اند، اما کار شاخصی در مقایسه با سایر استان‌ها انجام‌نشده است.

در این نشست هیئت‌مدیره مجمع خیرین سلامت هرکدام به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداخته و بر داشتن برنامه، تدوین برنامه‌های بلندمدت و استراتژیک، توسعه دفاتر مجمع خیرین سلامت در شهرستان‌ها، استفاده همه‌جانبه از ظرفیت‌های نخبگان و فرهیختگان در جذب منابع اعتباری تأکید کردند.

گفتنی است در نخستین نشست اعضای منتخب هیئت‌مدیره مجمع خیرین سلامت با اتفاق آرا دکتر زیبا ظهیری، رئیس هیئت‌مدیره، دکتر سید ابراهیم پورعباس، نائب رئیس و دکتر سید علی صدر نیز به‌عنوان مدیرعامل جدید این مجمع انتخاب و معرفی شدند.

مجمع خیرین سلامت از تشکل‌های ملی دارای پایگاه اجتماعی در استان‌ها و برخی شهرستان‌ها و تشکلی مردم‌نهاد است که در راستای جذب منابع خیران و هزینه در جهت رفع نیازهای بهداشتی و درمانی فعالیت می‌کند.

مجمع خیران سلامت در بسیاری از استان‌ها به‌عنوان یک بازوی قدرتمند در کنار حاکمیت در جهت توسعه زیرساخت‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی و فرهنگی حوزه سلامت فعال بوده که احداث بیمارستان‌های جنرال، کلینیک‌های ویژه و تخصصی در مراکز استان‌ها از نمونه‌های آن است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول