اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تربیت مبلغ وظیفه‌ای خطیر برای دفتر تبلیغات اسلامی است

امام جمعه اصفهان گفت: باید افرادی تربیت کنیم که آشنای به نهج البلاغه و قرآن باشند، اگر قرآن را حفظ نمی‌کنند حداقل موضوعی حفظ کنند، مبلغان باید شعر و حکایت هم بلد باشد، مبلغ بودن فن ارزشمندی است که اگر دفتر تبلیغات همه وقت خود را صرف این موضوع کند کار بزرگی انجام داده است.

تربیت مبلغ وظیفه‌ای خطیر برای دفتر تبلیغات اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه همه علی‌وار زندگی کنیم و در قیامت هم در پناه امیرالمؤمنین(ع) باشیم، اظهار کرد: امام باقر(ع) که می‌فرمایند که «هرکس راه هدایتی را به روی مردم بگشاید اجر عملی که شخص انجام می‌دهد برای گوینده و راهنما هم منظور می‌شود بدون اینکه از اجر کسانی که به آن عمل کردند کم شود»، در روایات متعددی هست که اگر کسی راه درست را به دیگران نشان دهد اجر آنها را به راهنما هم خواهند داد حتی اگر فرد راهنما از دنیا رفته باشد اجر تمام کسانی که در آن مسیر درست حرکت می‌کنند برای وی نوشته خواهد شد.

امام جمعه اصفهان افزود: این مسأله باعث گشایش باب خوبی به روی روحانیون می‌شود به این شرط که از فرصت استفاده کنند، اگر این روایات را واقعاً باور داشته باشیم نباید بنشینیم و بخوابیم، یک نفر را هدایت کنیم او هم دیگران را هدایت کند تا آخر اجر و پاداش برای نخستین هدایت‌کننده هم حساب می‌شود.

وی با اشاره به حضور ۱۹ ساله خود در اصفهان گفت: دفتر تبلیغات اسلامی در همه این مدت مدیران خوب و خدمتگذاری داشته است که توسعه بیشتری به کارهای فرهنگی در دفتر تبلیغات داده‌اند، امید داریم مدیر جدید بهتر بتواند فعالیت کند و مسیر را ادامه دهد و ارتباط خوبی با حوزه علمیه خصوصاً در زمینه تربیت مبلغ داشته باشد.

طباطبایی‌نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: بنده دوست دارم دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات را از نظر کاری از یکدیگر جدا کنیم و دفتر تبلیغات فقط تربیت‌کننده مبلغ باشد چراکه بسیار اهمیت دارد؛ مُبلغی فقط با خواندن لمعه حاصل نمی‌شود بلکه یک فن است، این طور نیست که به سادگی هرکسی بتواند مبلغ باشد، فرد می‌تواند مرجع تقلید هم باشد اما سلیقه مبلغ بودن را نداشته باشد یا اصلاً نتواند مبلغ باشد و حرف بزند، هستند مراجع در حالی که همه سخنران نیستند و سخنرانی هم نمی‌کردند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: حضرت امام(ره) مسأله سخنرانی مراجع را مطرح کرد، تا قبل از امام این طور نبود که جلسه‌ای برگزار شود و مرحوم آقای بروجردی یا آقای حائری یا سایر مراجع برای مردم سخنرانی کنند، اصلاً این مسأله وجود نداشت، امام آغازکننده سخنرانی مراجع بود که رهبر معظم انقلاب یا سایر مراجع هم جلساتی برگزار کرده و سخنرانی کرده و راهنمایی می‌کنند که خود این یکی از کارهای بزرگ امام(ره) است.

وی تأکید کرد: باید افرادی تربیت کنیم که آشنای به نهج البلاغه و قرآن باشند، اگر قرآن را حفظ نمی‌کنند حداقل موضوعی حفظ کنند، مبلغان باید شعر و حکایت هم بلد باشد، مبلغ بودن فن ارزشمندی است که اگر دفتر تبلیغات همه وقت خود را صرف این موضوع کند کار بزرگی انجام داده است.

طباطبایی‌نژاد در ادامه بیان کرد: بنده در مدت حضور در سوریه آرزوی این را داشتم که دو نفر روحانی از حوزه عربی را به خوبی صحبت کنند که بنده آن‌ها را برای سخنرانی و تبلیغات بفرستم، مبلغ باید زبان‌دان هم باشد و ما در کشور عرب‌زبان داریم، اصلاً باید مدرسه‌ای برای تربیت مبلغان داشته باشیم، باید برای هرجایی مبلغ زبان‌دان تربیت کنیم، در حال حاضر کشورهای عربی نیاز به منبری قوی دارند.

امام جمعه اصفهان همچنین گفت: باید افرادی که استعداد این کار را دارند انتخاب کرده و افرادی را تربیت کنیم که زبان مادری‌شان عربی باشد، این کاری است که دفتر تبلغیات باید انجام دهد، حوزه و مدرسه ویژه برای تربیت مبلغ به زبان‌های مختلف داشته باشیم، در حال حاضر جامعة‌المصطفی نعمتی برای ماست، صدها زبان دنیا را در کشور داریم که می‌توانیم از بین آن‌ها انتخاب کنیم و مبلغ توانمند که به کشورهای دیگر برود و بتواند پیام اسلام و انقلاب را به خوبی و شیرینی بیان کند، تربیت کنیم.

به گزارش فارس، در این جلسه رسول احمدیان به عنوان رئیس جدید دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان معرفی و از زحمات محمد قطبی تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول