اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ابتلای 9۵ هزار و 99 زنجانی به کووید 19

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۹5 هزار و 99 نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای 212 نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

ابتلای 9۵ هزار و 99 زنجانی به کووید 19

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۹ هزار و ۸۰۵ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۸ هزار و ۲۴۲ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۸۵ هزار و ۲۹۴ مورد بوده است که ۲۰۵ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۹۵هزار و ۹۹ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۲۱۳ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که هفت مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۷ هزار و ۵۶۵ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۵۱۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

لزوم آگاهی بخشی در مورد فواید واکسن توسط رسانه‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۸۰ درصد گروه سنی بالای ۸۰سال، نزیک به ۸۰ درصد گروه سنی بالای ۷۵سال و حدود ۷۵ درصد گروه سنی ۷۰تا ۷۵ سال در استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: مابقی این گروه‌های سنی، با وجود تماس‌های همکاران ما، هنوز برای دریافت واکسن مراجعه نکرده‌اند و انتظار می‌رود رسانه‌ها برای تشویق این افراد برای واکسیناسیون، به ما یاری رسانند.

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان به برخی تلقی‌ها و باورهای غلط درخصوص واکسیناسیون کرونا اشاره کرد و افزود: ترویج این باورها، شور و شوق افراد جامعه برای واکسیناسیون را کاهش می‌دهد و رسانه‌ها می‌توانند نقش موثری در مبارزه با اطلاع‌رسانی‌های نادرست داشته باشند.

قزلباش با بیان اینکه تعداد قابل توجهی واکسن آسترازنکا وارد کشور خواهد شد، گفت: در خصوص تزریق دوز دوم واکسن آسترازنکا به افرادی که دوز اول این واکسن را دریافت کرده‌اند، جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد و به محض ورود این واکسن، اطلاع رسانی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه بخشی از واکسن‌های وارد شده به استان در هفته گذشته، از نوع واکسن برکت بوده است، اظهار کرد: در حال حاضر واکسن‌های سینوفارم و برکت در مراکز تجمیعی تزریق واکسن موجود است و مراجعه کنندگان می‌توانند به انتخاب خود، هرکدام از این دو نوع واکسن را انتخاب کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، واکسن برکت را اولویت درخواست بسیاری از شهروندان زنجانی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه تا کنون عارضه‌ی قابل توجهی از این واکسن گزارش نشده است.

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان تزریق واکسن را کاملا اختیاری اعلام کرد و افزود: می‌توان با صحبت در خصوص مزایای تزریق واکسن و همچنین معایب عدم تزریق آن، شهروندان را تشویق به واکسیناسیون کرد ولی در هیچ نقطه‌ای از استان، هیچکس حق ندارد فردی را مجبور به تزریق واکسن کند

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول