اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ذخیره واکسن استان ۵۰ هزار دُز است/ جهادگران برای توسعه واکسیناسیون پیشقدم شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به وجود ذخیره ۵۰ هزار دُز واکسن کووید۱۹ در استان از جهادگران خواست برای توسعه واکسیناسیون عمومی به صحنه بیایند.

ذخیره واکسن استان ۵۰ هزار دُز است/ جهادگران برای توسعه واکسیناسیون پیشقدم شوند

 به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدرضا قدیر که در نشست امروز ستاد استانی مبارزه با کرونا در سالن کرامت استانداری سخن می گفت با بیان تداوم وضعیت صعودی کرونایی در استان اظهار کرد: هنوز به قله موج فعلی بیماری نرسیده ایم.

وی با اشاره به این که ابتلا و بستری جوانان در موج فعلی این بیماری قابل توجه است خاطر نشان کرد: متأسفانه میانگین سنی بیماران بخش کرونایی در استان به ۴۰ سال رسیده است، در حالی که این عدد قبلا بین ۵۵ تا ۶۰ سال بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که حال بیش از ۱۰۵ نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

وی در عین حال به قدرت سرایت ویروس دلتاکرونا نسبت به نمونه های دیگر ویروس کرونا توجه داد و اذعان کرد: متأسفانه دیروز تهران، بدترین روز خود را در موضوع بستری بیماران کرونایی از ابتدای شیوع این بیماری تجربه کرد.

قدیر همچنین از آماده سازی بخشی از بیمارستان شهید بهشتی قم برای پذیرش احتمالی بیماران جدید کرونایی خبر داد و افزود: عادی انگاری و کاهش رعایت پروتکل ها در کنار حضور قابل توجه بیماران غیرکرونایی در بیمارستان های استان، دو چالش اخیر دانشگاه علوم پزشکی استان در مسیر مبارزه با کروناست، چراکه چالش نخست سبب افزایش ابتلا و بستری و چالش دوم سبب کاهش امکان پذیرش بیماران بدحال کرونایی می شود.

وی اولویت فعلی دانشگاه علوم پزشکی استان را توسعه واکسیناسیون عمومی دانست و اضافه کرد: واکسن های تزریق شده در استان به مرز ۹۰ هزار دُز رسیده است، ضمن آن که واکسن تزریق نشده به تعداد کافی یعنی در حدود ۵۰ هزار دُز در استان وجود دارد و جای نگرانی نیست.

وی با اشاره به پیگیری دانشگاه علوم پزشکی استان برای تعمیم گروه های سنّی جدید جهت توسعه بیشتر واکسیناسیون یادآور شد: خوشبختانه در روزهای اخیر، مرکز تجمیعی واکسیناسیون با ۱۲ ایستگاه تزریق در محل نمایشگاه دائمی استان قم راه اندازی و عملا سبب افزایش مراجعه مردمی برای دریافت واکسن شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم در عین حال از همه جهادگران خواست برای توسعه واکسیناسیون عمومی به یاری دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان بشتابند.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول