اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

یکی از مشکلات تولید کمبود افراد ماهر است/ پیش بینی آموزش ۶۰۰ نفر در مرکز فنی‌وحرفه‌ای سردار سلیمانی

مسئول ستاد پایش صنعتی و معدنی سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه یکی از مشکلات تولید کمبود افراد ماهر برای حوزه اشتغال است، گفت: امیدواریم با توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بتوانیم، شاهد شکوفایی بیشتر اقتصاد کشورمان در آینده باشیم.

یکی از مشکلات تولید کمبود افراد ماهر است/ پیش بینی آموزش ۶۰۰ نفر در مرکز فنی‌وحرفه‌ای سردار سلیمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی اکبر گرمه‌ای در جلسه هم اندیشی و همیاری با هدف هم افزایی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و نظرات به منظور ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی با حضور نخبگان این عرصه که در ساختمان ساپکو و با حضور جمعی از مسئولان و خیران برگزار شد، اظهار کرد: اگر به فرازهایی از دعای امام حسین(ع) در روز عرفه بپردازیم، خواهیم دید مهم‌ترین فراز این دعا تقدیر و تشکر از خداوند است، ما باید شاکر خدا باشیم که در این دوران به دنیا آمده‌ایم و سری در بین سرها داریم.

 مسئول ستاد پایش صنعتی و معدنی سپاه امام رضا(ع) اظهار کرد: یکی از کارهای بزرگی که انسان‌های خیر انجام می‌دهند این موضوع است که دیگران را بر نعمتی که خداوند به آنها داده است، شریک می‌کنند از همین رو توفیق بزرگی است برای کسانی که دست به خدمت می‌برند و با تولید و اشتغال برای مردم، به سفره آنها کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: فرماندهان جبهه‌های جنگ اقتصادی مدیران و روسای تولید هستند بنابراین سپاه پاسداران به عنوان تشکیلاتی که ستاد پایش صنعتی و معدنی و مجموعه خیرین کارآفرین را راه‌اندازی کرده است همواره در این مجموعه در حال تلاش هستیم تا موانع بر سر راه کارآفرینان را برطرف کنیم.

گرمه‌ای با اشاره به نام‌گذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری با عناوین اقتصادی اظهار کرد: ده سال است که حضرت آقا نقش اقتصاد را پر اهمیت می‌دانند و وظیفه ماست که در این برهه تاریخی موانع را از سر راه تولید و کارآفرینان برداریم و امیدواریم با روی کارآمدن دولت ولایت‌مدار خیلی بیشتر نسبت به گذشته برای حمایت از تولید پا به میدان گذاریم.

مسئول ستاد پایش صنعتی و معدنی سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه یکی از مشکلات تولید عدم وجود افراد ماهر به تعداد کافی برای حوزه اشتغال است، تصریح کرد: امیدواریم با توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بتوانیم، شاهد شکوفایی بیشتر اقتصاد کشورمان در آینده باشیم.

وی با اشاره به پروژه در حال ساخت مرکز آموزشی سردار سلیمانی عنوان کرد: این طرح هم که تا به این مرحله رسید یک باب خیری است که به روی همه باز شده است و چه مناسب است که در سالروز شهادت سردار سلیمانی این مرکز را افتتاح کنیم.

پیش بینی آموزش ۶۰۰ نفر کارگر و تکنسین ماهر در مرکز فنی‌وحرفه‌ای سردار سلیمانی

رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی نیز در این جلسه با اشاره به آمار بالای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار و هزینه هنگفتی که صرف مخارج تحصیل این افراد می‌شود، گفت: با این هزینه هنگفت می‌توان برای افراد بسیاری اشتغال ایجاد کرد، از همین رو تصمیم گرفتیم ۲ واحد آموزشی مهارت‌های حرفه‌ای برای تقویت کارگر ماهر و برای تربیت تکنسین ماهر ایجاد کنیم.

رضا حمیدی با اشاره به آمار بالای آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهر تصریح کرد: برای مبارزه با فقر و فساد و بیماری باید در حاشیه شهر بیمارستان، مدرسه و مرکز آموزشی فنی‌و‌حرفه‌ای ساخت و ما با توجه به اینکه بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم برای دختران در حوزه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و تولید اشتغال عدالت رعایت نشده است، از همین رو این مرکز را برای آموزش دختران این منطقه شهر کلنگ‌زنی کردیم.

وی ادامه داد: پیش‌بینی شده در این مرکز سالی حدود ۴۰۰ کارگر ماهر و حدود ۲۰۰ تکنسین ماهر تربیت شوند و یقین داریم، محال است بانوانی که تحت آموزش مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای قرار می‌گیرند، در این منطقه گرفتار فساد و آسیب‌های اجتماعی شوند چون آنها صاحب مهارت هستند و از طریق همین مهارت می‌توانند به بسیاری از نیازهای اقتصادی خود پاسخ دهند.

رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی در خصوص نام‌گذاری این مرکز به نام سردار سلیمانی گفت: تا یک جامعه امنیت نداشته باشد ما نمی‌توانیم در آن هیچ کار و برنامه اشتغالی را انجام دهیم و با توجه به اینکه سپاه و ارتش و بسیج در طول این سال‌ها برای حفظ امنیت کشور شهدای زیادی را تقدیم کرده‌اند، از همین رو از سردار سلیمانی به عنوان نماد این شهدا یاد کردیم و این مرکز را به نام ایشان نام گذاری کردیم.

برگشت به جرم در زندانیان مهارت یافته بعد از آزادی، صفر بوده است

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: این مرکز جهت بحث توسعه آموزش‌های مهارتی در بخش حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است، با توجه به اینکه حاشیه شهر مشهد از لحاظ مساحت در پهنه‌ای که برابر دو استان کشور است قرار گرفته و ۴۳ درصد جمعیت مشهد را تشکیل می‌دهد، اما متاسفانه این چنین مرکزی در آنجا وجود ندارد.

افشین حمیدی گل‌خندان با اشاره به دو ماموریت مراکز فنی‌وحرفه‌ای در کشور اظهار کرد: ماموریت اول این مراکز آموزش به افراد شاغل است جهت تجهیز آنها به دانش روز حرفه‌ای که به آن اشتغال دارند و ماموریت دیگر این مراکز آموزش مهارت جهت اشتغال به افراد بیکار و کارجو است که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند اما فاقد مهارت لازم هستند.

وی با بیان اینکه امروزه دارا بودن مهارت شرط اولیه ورود به بازار کار است، تصریح کرد: ما در مشهد ۶ مرکز آموزش مهارتی را داریم و یک مرکز هم زمین آن توسط شهرداری مشهد از آستان قدس رضوی خریداری شده و به رایگان در اختیار ما گذاشته شده و هم اکنون با مشارکت مرکز آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و خیرین در حال ساخت است تا بتواند بحث مهارت‌آموزی را به ضعیف‌ترین افراد این شهر آموزش دهد.

وی ادامه داد: برای مرکز شهید سلیمانی در حدود ۱۰ هزار متر فضای آموزشی در نظر گرفته شده است و حدود ۱۰ تا ۲۰ میلیارد تومان نیز به تجهیزات آموزشی جهت مهارت آموزی به افراد نیاز است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه کار خیر در جامعه ما زیاد انجام می‌شود اما چه کار خیری بهتر از اینکه انسان‌هایی بسازیم که توانمند باشند، عنوان کرد: آمارها نشان داده است، افرادی که در دوران محکومیت خود تحت تعلیم یک آموزش مهارت فنی بوده‌اند، برگشت به جرم در این افراد بعد از آزادی از زندان صفر بوده است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول