اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

عید قربان درس فداکاری و مقاومت برای همه مسلمانان جهان اسلام است

امام جمعه سنندج گفت: عید قربان عید بندگی و تقرب الهی است روز ایثار از جان بخاطر رضای خداوند تبارک و تعالی و درس فداکاری، صبر و مقاومت برای همه مسلمانان جهان اسلام است.

عید قربان درس فداکاری و مقاومت برای همه مسلمانان جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های  نماز عید قربان در مسجد جامع سنندج اظهار کرد: عید قربان عید بندگی و تقرب الهی و روز ایثار جان بخاطر رضای خداوند تبارک و تعالی است.

به گفته وی، عید قربان عید تقرب و نزدیکی به خداوند است و مسلمانان جهان به بزرگی این عید واقف هستند.

امام جمعه سنندج افزود: عید قربان به معنای تسلیم و بندگی خالصانه و قربانی‌کردن و یادآور فداکاری تاریخی حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) است.

به گفته ماموستا رستمی، عید قربان درس فداکاری، صبر و مقاومت برای همه مسلمانان جهان اسلام است.

وی از قرآن به عنوان بزرگترین دانشگاه و درس در مکتب جهان بشریت نام برد و گفت: این کتاب آسمانی بزرگترین و بهترین درس‌های سعادت برای انسان‌ها دارد.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: خداوند می‌فرماید ما با ابراهیم و اسماعیل عهد بسته‌ایم تا که آنها خانه من را پاک و تمیز سازند برای کسانی که اهل رکوع و سجود هستند.

وی در ادامه به فلسفه حج و عید قربان گریزی زد و گفت: عید قربان به معنی اخلاص و تقرب است و قربانی‌کردن بسیار جایگاه ارزشمندی دارد.

ماموستا رستمی تصریح کرد: عید تنها برای مراسمات و رسوم شادی نیست بلکه عید به معنی مودت، صلح و سازش و رحمت ایت یعنی اینکه به همدیگر با چشم مهربانی نگاه و به دیگران کمک کنیم.

وی در ادامه از خدمت به عنوان بزرگترین عبادت نام برد و عنوان کرد: از تلاش همه رسانه‌ها و کسانی که در مسیر خدمت به جامعه دینی و بشری گام بر می‌دارند تقدیر می‌کنم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول