اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مبارزه با هوای نفس مجاهدت است

امام جمعه سلطانیه با توصیه به تقوای الهی، هوای نفس را بزرگترین دشمن انسان دانست و گفت: مبارزه با هوای نفس مجاهدت است.

مبارزه با هوای نفس مجاهدت است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب صبح امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر سلطانیه با توصیه به تقوای الهی، هوای نفس را بزرگترین دشمن انسان دانست و اظهار کرد: مبارزه با هوای نفس مجاهدت است.

وی با بیان اینکه چون روز دهم ذیالحجه روز غلبه بر هوای نفس و شیطان است، عید نامیده شده است، افزود: عید قربانی عید کسی است که از آتش جهنم در ایمن باشد.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه اگر کسی در روز عید قربان بخاطر خدا قربانی کند با اولین قطره خون قربانی، گناه انسان بخشیده می‌شود و با دعا در روز عید، هیچ کس از رحمت الهی محروم نیست مگر اصرار به گناه بکند، تصریح کرد: عید قربان روز قربانی و روز دعا است.

حسینی نسب با اشاره به آغاز دهه ولایت و امامت، ولایت را ستون دین و شرط قبولی اعمال دانست و با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام افزود: اگر کسی خدا را به اندازه نوح عبادت کند و همسنگ کوه احد در راه خدا طلا انفاق کند و آن مقدار عمر کند که هزار بار با پای پیاده حج به جای آورد و سپس در میان صفا و مروه مظلومانه کشته شد اگر ولایت تو را نپذیرد بوی بهشت به مشامش نمی‌رسد و داخل بهشت نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه این ایام سالروز حرکت امام حسین علیه السلام از مکه به سمت عراق است و البته حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام قبل از خود، سفیر و نماینده خود مسلم بن عقیل را به عراق فرستاده بود، افزود: مردم عراق از نماینده امام حمایت نکردند و هر کسی توفیق همراهی با نائب امام معصوم را نداشته باشد، توفیق همراهی با امام معصوم را کسب نخواهد کرد و آنهایی با امام حسین علیه السلام جنگیدند که با حضرت مسلم بن عقیل می جنگیدند.

حسینی نسب با تصریح به اینکه در دوران غیبت امام زمان (عج) و بر اساس آیات و روایات ولی فقیه نائب امام زمان (عج) است و امروز هم نماینده و نائب امام زمان(ع) مقام معظم رهبری است، گفت: با جایگاه ولایت فقیه آشنا شویم و در برابر هجمه‌ها و شبهات دورغین از ولایت فقیه دفاع کنیم.

وی با اشاره با مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند چرا مقام معظم رهبری برای مشکلات ورود نمی‌کند، افزود: اولا رهبر معظم انقلاب بارها تذکر داده و می‌دهند و ثانیا اگر بناست در هر مسئله یا مشکلی ولی فقیه ورود کند، پس وظیفه قوه مجریه، قضائیه و مقننه چیست؟ ثالثا طبق قانون وظائف قوای سه گانه مشخص است.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به سالروز تاسیس نیروی انتظامی و قدردانی از زحمات شبانه ناجا و همراهی با مردم در برنامه اجتماعی، گفت: امنیت، عزت و استقلال ما مرهون تلاشهای شبانه روزی نیروهای نظامی و انتظامی است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول