اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

فارس من|اختصاص 400 میلیارد تومان بودجه برای آب‌های ژرف/نگران تامین آب شرب سیستان نیستیم

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 400 میلیارد تومان بودجه برای آب های ژرف، اختصاص یافته است، گفت: نگران تامین آب شرب سیستان نیستیم و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که آب ژرف به عنوان منبع قابل اتکا برای تامین آب شرب خواهد بود.

فارس من|اختصاص 400 میلیارد تومان بودجه برای آب‌های ژرف/نگران تامین آب شرب سیستان نیستیم

حبیب‌الله دهمرده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: در خصوص پیگیری حق آبه سیستان اقدامات فراوانی انجام شده و بعد ازتوافقات صورت گرفته با وزارت امور خارجه، موضوع به شواری امنیت ملی ارسال شده و حاکمیت پذیرفته است که باید نگاه ویژه به موضوع داشته باشد.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید بپذیریم اگر آب تمام افغانستان هم به کشورمان ارسال شود باز هم قانع کننده نیست زیرا ممکن است باز هم با بد عهدی طرف افغان مواجه شویم و از همین رو سراغ منابع قابل اعتماد رفتیم که آب ژرف از همین منابع است.

وی از اختصاص 400 میلیارد تومان بودجه برای آب های ژرف و حفر چاه خبر داد و افزود: خوشبختانه در بودجه سال جاری مبلغ 400 میلیارد تومان برای حفر چاه آب ژرف و استخراج آن تخصیص داده شده است.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته در زمینه انتقال دستگاههای حفاری به منطقه مشکلاتی وجود دارد که سعی می شود با بهره گیری از دانش روز دنیا چالش‌های پیش رو رفع شود.

وی افزود: انتقال آب از دریای عمان و جلوگیری از تبخیر و رسوب گذاری آب چاه نیمه ها از دیگر اقدامات انجام شده خواهد بود که در خصوص جلوگیری از تبخیر آب چاه نیمه ها هم دارای ردیف بودجه بوده و به زودی اجرایی خواهد شد.

دهمرده بیان کرد: به هیچ عنوان نگران تامین آب شرب سیستان نیستیم و این اطمینان را به مردم می دهیم که آب ژرف به عنوان منبع قابل اتکا برای تامین آب شرب خواهد بود.

سوژه حق آبه سیستان و بلوچستان را بگیرید در سامانه فارس من ثبت شده است.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول