اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

برگزاری آزمون استخدامی نهضت سواد آموزی در خراسان شمالی

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان شمالی گفت: آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی با ۲۷۱ شرکت‌کننده برگزار شد که واجدین شرایط بعد از یکسال آموزش به استخدام آموزش و پرورش در‌ می‌آیند.

برگزاری آزمون استخدامی نهضت سواد آموزی در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مهدی مودی، در حاشیه بازدید از فرآیند آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی، اظهار کرد: ۳۰۳ نفر در این آزمون ثبت نام کردند که ۲۷۳ نفر واجد شرایط بودند و امروز ۲۷۱ نفر در آزمون حاضر شده‌اند.

وی گفت: همه افرادی که در این آزمون حدنصاب را کسب کنند به معلم پیمانی تبدیل وضعیت شده و بعد از گذراندن یک سال دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان، به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: محدودیت به کارگیری در این جمع وجود ندارد مگر اینکه خود فرد حداقل نمره را کسب نکند.

وی ادامه داد: ۱۶ هزار همکار فرهنگی در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۵۰۷ نفر معلم حق التدریس بوده و حدود یک هزار آموزش‌دهنده نیز بعد از طرح سال ۹۲ وجود دارد.

مودی گفت: استخدامی امسال ۲۳ درصد افزایش سهمیه داشته و همچنین با پیگیری‌های همکاران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ۳۲۶ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان جذب شد. 

وی تعداد دانش آموزان خراسان شمالی را ۱۸۰ هزار و ۲۳۸ نفر ذکر کرد و افزود: برآورد می‌شود ۶ هزار نفر به این تعداد افزوده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی درصد باسوادی ۱۰ تا ۴۹ سال در این استان را ۹۲.۸۵ درصد عنوان و بیان کرد: با انعقاد ۵ تفاهم نامه با حضور استاندار خراسان شمالی در زمینه ارتقای باسوادی استان با وزارت متبوع و با عملکرد همکاران پیش بینی می‌شود درصد باسوادی به ۹۷ درصد برسد که با این رقم استان از میانگین کشوری عقب نیست.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول