اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

لاوروف و نماینده سازمان ملل بر ضرورت بازگشت کامل حاکمیت و وحدت سوریه تاکید کردند

وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در دیدار با یکدیگر بر متحد کردن جامعه بین الملل پیرامون ضرورت بی بدیل یک توافق سیاسی-دیپلماتیک مبتنی بر بازگشت کامل حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه بحث و تبادل نظر کردند.

لاوروف و نماینده سازمان ملل بر ضرورت بازگشت کامل حاکمیت و وحدت سوریه تاکید کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «گیئر پدرسون» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ضمن بحث و تبادل نظر  در مورد فعال سازی تلاش‌های بین المللی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه بحث بر لزوم ادامه کار کمیته قانون اساسی تأکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت که لاوروف و پدرسون در دیدار با یکدیگر درباره اوضاع فعلی در سوریه و به خصوص پاسخ بشردوستانه جامع و فوری به وخیم‌تر شدن اوضاع اقتصادی - اجتماعی در سوریه به دنبال شیوع بیماری همه‌گیر کرونا گفت‌وگو کردند.

بر اساس این بیانیه دو طرف همچنین حول مسائل مربوط به فعال‌سازی تلاش‌های مناسب بین المللی و متحد کردن جامعه بین الملل پیرامون ضرورت بی‌بدیل یک توافق سیاسی-دیپلماتیک مبتنی بر بازگشت کامل حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه بحث و تبادل نظر کردند.

در این بیانیه آمده است که لاوروف و پدرسن در مورد چشم انداز پیشبرد روند سیاسی که توسط سوری‌ها با حمایت سازمان ملل متحد هدایت و اجرا می‌شود و در قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل هم بر آن تاکید شده است، تبادل نظر کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، لاوروف و پدرسون  نظر مشترک خود را در مورد ضرورت ادامه کار کمیته قانون اساسی بدون پیش شرط و هرگونه دخالت خارجی ابراز داشتند و آن را یک بستر منحصر به فرد برای گفت‌‌وگوی مستقیم سوریه و اعتمادسازی دانستند.

پدرسون همچنین با «سرگئی ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه رایزنی‌های مفصل جداگانه داشت.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول