اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

پیشرفت ۸۰ درصدی زیرسازی پروژه راه‌آهن رشت-کاسپین

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر لزوم توجه به نقش دریای خزر و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در پیشرفت اقتصادی کشور، گفت: تاکنون ۸۰ درصد از زیرسازی طرح انجام شده و مصالح مورد نیاز روسازی نیز آماده شده است.

پیشرفت ۸۰ درصدی زیرسازی پروژه راه‌آهن رشت-کاسپین

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از روند احداث راه‌آهن رشت - بندر کاسپین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میزان پیشرفت پروژه راه‌آهن رشت- بندر کاسپین متوسط بوده است، اظهار کرد: علی‌رغم تمام هماهنگی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط، میزان پیشرفت فیزیکی اجرای طرح متوسط است.

وی با گله‌مندی از عدم بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن رشت-بندر کاسپین گفت: بر اساس همکاری‌های ایجادشده طرح تا پایان شهریورماه سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت اما برخی موانع و مشکلات پیش‌بینی‌نشده باعث عدم تحقق برنامه افتتاح پروژه شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انجام ۸۰ درصدی زیرسازی پروژه راه‌آهن رشت-کاسپین بیان کرد: تاکنون ۸۰ درصد از زیرسازی طرح انجام‌شده و مصالح موردنیاز روسازی نیز آماده بوده و بسیار امیدوارم باقی‌مانده مسیر نیز با مشارکت همه دستگاه‌های مسئول تا چند ماه آتی تکمیل و تا زمستان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

اسلامی تکمیل باقی‌مانده آزادراه قزوین-رشت و وصل شدن منطقه آزاد انزلی به شبکه ریلی کشور را دارای اثرات بین‌المللی دانست و افزود: این دو طرح نقش راهبردی در فعال‌سازی کریدور شمال جنوب از طریق ایجاد مسیر موازی در راه فعلی یعنی بندر امیرآباد ایفا می‌کنند،و بر این اساس از اهمیت بالایی برای وزارت راه و شهرسازی برخوردار است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به نقش دریای خزر و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در پیشرفت اقتصادی کشور، تصریح کرد: افتتاح خط ریلی رشت به بندر کاسپین، می‌تواند به افزایش سهم ایران در تجارت بین‌المللی ختم گردد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول