اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ابراز نگرانی پزشک سابق کاخ سفید درباره سلامت روان بایدن

پزشک سابق کاخ سفید و نماینده فعلی کنگره آمریکا ضمن ابراز نگرانی درباره سلامت روان بایدن، پیش‌بینی کرد که وی قبل از پایان دوران ریاست‌جمهوری‌اش مجبور به استعفا شود.

ابراز نگرانی پزشک سابق کاخ سفید درباره سلامت روان بایدن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رانی جکسون» پزشک سابق کاخ سفید که هم‌اکنون یکی از نمایندگان کنگره آمریکا است، ضمن ابراز نگرانی از سلامت روانی «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده، پیش‌بینی کرد که بایدن قبل از پایان دوران ریاست‌جمهوری خود مجبور به استعفا شود.

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌پست» در این خصوص گزارش کرد، پزشک سابق کاخ سفید پس از پاسخ عجیب و غریب اخیر رئیس‌جمهور آمریکا به سؤال یک خبرنگار در خصوص قطع بودجه پلیس این کشور، در خصوص سلامت روان بایدن ابراز تردید کرد.

هفته گذشته،‌ در  تالار فرمانداری، خبرنگاری از بایدن در خصوص قطع بودجه پلیس آمریکا سؤال پرسید که بایدن عصبی شد و گفت که جمهوری‌خواهان وی را متهم به «مکیدن خون کودکان کرده‌اند».

جکسون که نماینده ایالت تگزاس است، با انتشار ویدئویی از بایدن در توییتر خود نوشت: «او کاملاً عصبی شد و قاطی کرد! نیاز دارد که همین الان یک تست ادراکی بدهد».

 

 

از طرف دیگر نیز، بایدن در اجرای آشفته چهارشنبه شب هفته گذشته خود در شبکه سی ان ان که بسیار در فضای مجازی مورد تمسخر قرار گرفت، اظهارات جعلی و اشتباهی را درباره کارآیی واکسن‌های کرونا مطرح کرد و در بخشی از این برنامه از کمک کردن به کودکان برای پی بردن به این موضوع سخن گفت که «آیا انسان یا موجودات بیگانه بر روی ماه وجود دارند یا خیر» و در ادامه نیز مخاطبان را با استناد به نظریه‌های مبهم توطئه گیج کرد.

بایدن در برنامه سی ان ان در حالی که با نگاههای مشکوک مخاطبان مواجه شده بود، گفت: «منظورم کیو-انان یا همان ایده‌‌ای است مبنی بر این که دموکرات‌ها یا بایدن، افرادی را پنهان می‌کنند و خون کودکان را می‌مکند، جدی می‌گویم».

در کلیپ ویدئویی که از بایدن منتشر شده است، رئیس‌جمهور در حالی که در سالن فرمانداری قصد داشت در خصوص روند تأیید واکسن صحبت کند، به طرز غیرمنسجمی سخنی بی‌ربط مطرح کرد.

جکسون در پیامی که در صفحه توییتری خود در خصوص این مسئله قرار داده نوشت: «شهرهای ما به دلیل سیاست دموکرات‌ها در قطع بودجه پلیس با مواد مخدر و خشونت پُر شده است و در این شرایط، متحد بزرگ جو بایدن از بحث منحرف می‌شود تا درباره "مکیدن خون کودکان" حرف بزند. او کاملاً قاطی کرده است! همین حالا باید تست ادراک بدهد».

اوایل ماه جاری میلادی بایدن برای پاسخ دادن به سؤال یک خبرنگار در یک شیرینی فروشی در میشیگان مجبور به توسل به یادداشت‌هایی شد.

جکسون روز پنجشنبه هفته گذشته در گفت‌وگو با شبکه فاکس‌نیوز گفت: «در برهه فعلی، این یک مسئله امنیت ملی است. فکر می‌کنم او (بایدن)  یا استعفا کند و افرادی به همین زودی به دلایل پزشکی، وی را متقاعد به استعفا کنند یا این که مجبور به استفاده از متمم بیست و پنجم برای رهایی از دست این مرد شوند».

ماه گذشته، جکسون پزشک مشترک «باراک اوباما» و «دونالد ترامپ» رؤسای جمهور پیشین آمریکا، به همراه گروهی از اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، طی نامه‌ای از بایدن درخواست کردند که همچون ترامپ یک تست عملکرد شناختی دهد و نتیجه آن را برای عموم آشکار کند.

جمهوری‌خواهان در این نامه نوشتند: «مردم آمریکا...شایسته شفافیف کامل در خصوص توانایی ذهنی عالی‌رتبه‌ترین رهبر منتخب خود هستند».

جکسون همچنین ضمن ابراز نگرانی از سلامت روان بایدن به فاکس‌نیوز گفت: «من می‌گویم که اوضاع فقط در حال بدتر شدن است. ما شاهدیم که در حال حاضر چنین چیزی درست در مقابل چشمان ما در حال رخ دادن است».

ایدن از پیش از ورود به کاخ سفید و در رقابت‌های انتخاباتی گاف‌های متعددی داده که به تیتر رسانه‌ها تبدیل شده است.

وی اخیراً در گافی جدید سه بار نام سوریه و لیبی را با هم قاطی کرد. اجلاس گروه هفت به صحنه یکی دیگر از اشتباهات خجالت‌آور بایدن تبدیل شد، وقتی که او خودش هم مطمئن نبود درباره کدام کشور، سوریه یا لیبی حرف می‌زند.

نتیجه یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که اکثر آنها اعتقاد دارند جو بایدن در زمینه اداره کشور کاره‌ای نیست و دیگر مقام‌های دولت مسئول اداره کشور و پیش بردن سیاست‌های داخلی و خارجی آمریکا هستند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول