اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

رونمایی از پوستر یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در همدان

پوستر یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.

رونمایی از  پوستر یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز آیین رونمایی از پوستر یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان؛ حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین و رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی؛ سید مرتضی حسنی حلم، رئیس بنیاد مهدویت و بنیاد غدیر استان همدان و عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

 نماینده ولی فقیه در استان همدان در این آیین اظهار کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی یک رویداد وزین و مهم در حوزه فرهنگ است که به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور برگزار می‌شود و مشارکت و استقبال مردم در این حوزه جای بسیار خوشحالی دارد.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی با اشاره به اینکه میزان مشارکت مردم در دوره‌های گذشته این جشنواره  با توجه به آمار کتابخوانی در کشور بسیار چشمگیر بوده است افزود: امسال به دلیل وجود دو میلاد حضرت ولیعصر(عج) در ابتدا و انتهای سال بخش ویژه جشنواره به امام زمان(عج) اختصاص یافته و این اتفاق بزرگ و مهمی است.

وی تصریح کرد: در این جشنواره کتاب‌هایی با محتوای مناسب و مرتبط با موضوع رضوی و مهدویت در سنین مختلف در نظر گرفته شده است و خوشبختانه فایل‌های الکترونیکی کتاب‌ها نیز در دسترس همگان قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: فرصت خوبی است که خانواده‌ها با همراهی یکدیگر در این جشنواره کتابخوانی شرکت کنند و والدین ضمن اینکه فرزندان خود را تشویق کنند تا در این رویداد حضور به هم برسانند، خودشان نیز می‌توانند از آن بهره ببرند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز در این آیین اظهار کرد: امسال ششمین دوره‌ای است که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عهده‌دار برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در سراسر ایران و به تبع استان همدان است.

عاطفه زارعی افزود: در پنجمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان همدان ۵ هزار نفر شرکت کردند و این تعداد هر سال افزایش یافت تا در نهمین دوره این جشنواره پیش از بیماری کرونا به ۶۲ هزار نفر رسید.

وی ادامه داد:  سال گذشته با وجود این بیماری ۴۲ هزار نفر به صورت الکترونیکی در این رویداد فرهنگی که بزرگترین مسابقه کتابخوانی در کشور به حساب می‌آید، شرکت کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: در این جشنواره امکان شرکت برای سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال به شیوه‌های مختلف از جمله سؤوالات چهار گزینه‌ای، پویش‌های فردی و گروهی و نقاشی فراهم است.

وی ادامه داد: کتاب‌های این دوره جشنواره کتابخوانی رضوی به مانند دوره گذشته در سایت samakpl.ir  به صورت رایگان قابل دانلود است و به صورت فیزیکی نیز در کتابخانه‌های عمومی به امانت داده می‌شود.

زارعی با بیان اینکه همواره در بررسی‌های به عمل آمده گرایش مردم در حوزه دینی و اسلامی آمار بالایی را در حوزه امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی به خود اختصاص داده است خاطرنشان کرد: ما همواره بر اساس گرایش و خواست مردم برنامه ریزی‌های لازم در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و تأمین کتاب را انجام می‌دهیم.

وی گفت: امسال بخش ویژه جشنواره به دلیل وجود دو میلاد امام زمان(عج) در ابتدا و انتهای سال به حضرت ولیعصر(عج) اختصاص یافته و کتب آن تهیه شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار کرد: به همین دلیل و اهمیت موضوع مهدویت در جشنواره کتابخوانی امسال بنیاد مهدویت استان در کنار کتابخانه‌های عمومی قرار گرفته است تا از همه ظرفیت‌ها برای اجرای هر چه  بهتر این جشنواره استفاده کرد.

وی در پایان سخنانش تأکید کرد: استان همدان تنها استانی در کشور است که یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی را با همکاری بنیاد مهدویت برگزار می‌کند.

انتهای پیام/۸۹۰۴۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول