اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سرکوب تظاهرات مخالفان واکسیناسیون کرونا در یونان+عکس

نیروهای پلیس پایتخت یونان برای متفرق کردن تظاهرات حدود ۴۵۰۰ نفر از مخالفان تزریق اجباری واکسن کرونا، از گاز اشک‌آور و خودروهای آب‌پاش استفاده کردند.

سرکوب تظاهرات مخالفان واکسیناسیون کرونا در یونان+عکس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که شیوع کرونا از نوع دلتا در کشورهای جهان باعث افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌ها شده است، در آتن پایتخت یونان تظاهرات علیه تزریق اجباری واکسن برگزار خبرساز شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، نیروهای پلیس آتن پایتخت یونان برای سرکوب تظاهرات روز شنبه (دیروز) در این شهر به شلیک گاز اشک‌آور و استفاده از خودروهای آب‌پاش متوسل شد.

طبق این گزارش، پلیس یونان اعلام کرد که حدود ۴۵۰۰ نفر از یونانی‌های مخالف تزریق اجباری واکسن کرونا در میدان مرکزی «اومونویا» آتن تجمع کردند و باعث ایجاد اختلال گسترده در عبور و مرور شدند.

 

به دنبال هشدارهای رئیس پلیس آتن به تجمع‌کنندگان، تعدادی از آنها از اومونویا خارج شدند اما تقریبا ۱۵۰۰ نفر همچنان در این میدان باقی ماندند و توجهی به هشدارها نشان ندادند.

بنا بر روایت پلیس آتن، برخی از حاضران در این تجمع اعتراضی به سمت نیروهای پلیس اشیایی از قبیل سنگ، کوکتل مولوتف پرتاب کردند و این باعث شد که نیروهای پلیس با آنها برخورد کنند.

 

مقام‌های پلیس یونان اذعان کردند که ماموران آنها برای متفرق کردن معترضان در آتن از شلیک گاز اشک‌آور و خودروهای آب‌پاش استفاده کردند.

به گفته پلیس پایتخت یونان، حداقل ۲۵ نفر در جریان این تجمع اعتراضی و سرکوب پلیس بازداشت شدند.

این تجمع در اعتراض به اقدام پارلمان یونان در تصویب قانونی انجام شد که طبق آن تزریق واکسن برای کارکنان و کارمندان برخی از مشاغل و صنوف از قبیل فعالان حوزه سلامت اجباری و الزام آور شده است.

 

تجمع اعتراضی روز شنبه در آتن در شرایطی انجام شده که این کشور طی روزهای اخیر شاهد حداقل سه بار تظاهرات علیه این قانون بوده است.

طبق داده‌های وبگاه «ورلداُمتر» که اطلاعات مربوط به وضعیت همه گیری کرونا در کشورهای جهان را منتشر می‌کند، شمار کل مبتلایان به این ویروس در یونان ۴۷۴۳۶۶ نفر بوده است.

طبق آخرین گزارش این وبگاه، تاکنون ۱۲ هزار و ۸۶۶ یونانی مبتلا به کرونا جانشان را از دست دادند و ۴۲۸ هزار و ۸۱۶ بیمار کرونایی درمان شده‌اند. یونان حدود ۱۰ میلیون و هفتصد هزار نفر جمعیت دارد.

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول