اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

شهدای کردستان در راستای برقراری امنیت پایدار به شهادت رسیدند

فرمانده سپاه کردستان با عنوان اینکه شهدای کردستان در راستای برقراری امنیت پایدار در استان و کشور به شهادت رسیدندکه شهیدان شکیبا سلیمی و مسعود غمیان نیز از جنس مردم بودند که هر دو در ماه رمضان به دست بدترین افراد به شهادت رسیدند.

شهدای کردستان در راستای برقراری امنیت پایدار به شهادت رسیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عصر امروز یادواره شهدای شهرستان سنندج با محوریت شهیدان شکیبا سلیمی و مسعود غمیان با حضور فرمانده کل سپاه، خانواده‌های شاهد و مسوولان و بسیجیان در سالن آزادی سنندج برگزار شد.

سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه کردستان در این مراسم با عنوان اینکه شهدای کردستان در راستای برقراری امنیت پایدار در استان و کشور به شهادت رسیدند اظهار داشت: این مجلس هم به نام دو شهید از جنس مردم است که آنها هم برای امنیت پایدار مردم تلاش کردند.

وی تصریح کرد: شهید غمیان از نسل اول انقلاب در کنار رزمندگان برای امنیت پایدار جنگید و شهید سلیمی از نسل انقلاب و فرزند کردستان بود که هر دو در ماه مبارک رمضان به دست بدترین افراد به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مسعود غمیان در در پنجم آذرماه سال 1318 در سنندج به دنیا آمد و بعد از طی دوران کودکی و پایان تحصیلات ابتدایی، به فراگیری علوم دینی پرداخت و در کنار این مهم در کنار پدر خود در بازار مشغود به فعالیت شد.

شهید غمیان همزمان با شکل‌گیری تظاهرات مردمی بر علیه رژیم منحوس پهلوی در سنندج مشارکت فعالی داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از موسسین تشکیل کمیته انقلاب اسلامی در این شهر بود.

وی پس از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عضویت سپاه درآمد و در جریان پاکسازی منطقه از لوث ضدانقلاب رشادت‌های زیادی از خود به نمایش گذاشت و به همین دلیل چندین نوبت از سوی ضدانقلاب ترور شد که در یکی از این حوادث وی به درجه جانبازی 60 درصد نائل آمد.

دشمنی ضدانقلاب از حاج مسعود غمیان همچنان ادامه داشت تا اینکه در روز 28 مرداد ماه سال 1369 بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء از سوی گروهک‌های ضدانقلاب ترور و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید شکیبا سلیمی نیز معاون عملیات قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان هم ۱۶ اردیبهشت ماه ۹۹ همزمان با ماه مبارک رمضان به همراه دو تن از بسیجیان در یک عملیات تروریستی توسط گروهک‌های ضدانقلاب در منطقه دیواندره به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول