اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

رمزارزها می‌توانند به کمک اقتصاد کشور بیایند

رئیس کمیسیون رمزارز و بلاکچین نظام صنفى رایانه اى استان البرز با اشاره به اینکه طبق آمار رمز ارزها سالیانه حدود یک میلیارد دلار درآمد ارزی برای ایران دارد گفت: دولت می‌تواند با برنامه دقیق کارشناسی و بهره گیری از نیروهای متخصص با کمک ارز دیجتال به توسعه اقتصاد کشور برسد.

رمزارزها می‌توانند به کمک اقتصاد کشور بیایند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، على پاک باخته گان زنجانى، رئیس کمیسیون رمزارز و بلاکچین نظام صنفى رایانه اى استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه که در بستر فضای مجازی برگزار شد، با اشاره به اینکه تهدیدها و فرصت‌ها موجب شکل‌گیری همکاری‌های مشترک می‌شوند، گفت: اکنون دولت و نظام کشور عزیزمان با تهدیدهای جدی در عرصه جهانی روبرو است. با توسعه سیستم‌های امنیتی شرکت‌هایی مانند بایننس،  کاربران ایرانی نیز با خطر حذف از اقتصاد غیرمتمرکزها روبرو هستند.

رئیس کمیسیون رمزارز و بلاکچین نظام صنفى رایانه اى استان البرز با بیان اینکه  بنا بر اعلام ناظران جهانی فعالیت در بازار رمز ارزها سالیانه حدود یک میلیارد دلار درآمد ارزی برای ایران در پی دارد، افزود: این درآمد با فعالیت‌های دولت‌های جهانی و بی‌توجهی دولت و فعالان ایرانی درخطر قرار گرفته است.

به گفته این فعال اقتصادی طرح مواردی مانند استفاده بیش از اندازه برق یا خروج ارز و... بدون بررسی‌های کارشناسی می‌تواند، منجر به فاجعه اقتصادی شود. فناوری بلاک چین همان‌گونه که بارها گفته شده می‌تواند نابودگر و نجات‌ بخش باشد. بخش خصوصی ایران با فعالیت‌های شبانه‌روزی خود توانسته تاکنون خود را در لبه فناوری جهانی نگه دارد ولی از این بعد اگر یاری دولت نباشد امکان ادامه مسیر را نخواهد داشت و چه‌ بسا مانند برخی گروه‌های فناورانه دیگر ناچار به حرکت به سمت نقطه‌ای امن شود.

پاک باخته گان زنجانی تاکید کرد: تشکیل کارگروه‌های مشترک پژوهشی، عملیاتی مشترک مابین بخش‌های اقتصادی دولت، بخش خصوصی سنتی و بخش خصوصی فناوری‌ های نوین نه تنها ضروری بلکه از اوجب واجبات است.

رئیس کمیسیون رمزارز و بلاکچین نظام صنفى رایانه اى استان البرز، ادامه داد: فعالیت در زمینه رمزارزها بنا به اذعان ناظرین بازار موجب شده ایران علی‌رغم همه فشارهای اقتصادی و عدم دسترسی به بازار جهانی بیشترین رشد در تعداد و سرمایه میلیون دلاری‌‌ها را در جهان به خود اختصاص دهد. بی‌شک این موضوع از چشمان کشورهای متخاصم دور نمانده است. تحلیل‌های آنان نشان می‌دهد بشدت نگران دسترسی ایران به بازارهای مالی جهانی از طریق رمزارزها هستند. با این استدلال که اگر اشخاص می‌توانند در ایران به این سرعت از نظر مالی رشد کنند. چرا دولت ایران نتواند نیازهایش را تأمین کند؟

وی  ادامه داد: فعالیت‌های بایننس در زمینه صدور مجوز دسترسی سیستم‌های امنیتی به زنجیره بلاکچین و ارائه امکانات به آن‌ها برای توسعه این نوع سیستم‌ها با روح بلاک چین تناقض ریشه‌ای دارد. بلاک چین با هدف توسعه عدالت در سطح جهان بدون توجه به محل و زمان به وجود آمده است.

این مقام مسؤول با طرح این سوال که چگونه است که عدالت مجدداً باید در اختیار تعدادی خاص قرار بگیرد؟ ادامه داد: تشکیل یک اجماع جهانی از فعالان بازار رمزارزها و فناوری بلاکچین و اعتراض به نوع فعالیت صرافی‌های مانند بایننس، ایجاد چالش عدم مشروعیت در بین کاربران لاکچین برای تیم‌هایی که با سیستم‌های کنترلی غیر موجه، امنیتی دولتی و خلاف عدالت همکاری می‌کنند.

به گفته وی تشکیل گروه‌های پژوهشی داخلی برای بررسی امکان صرافی‌های جایگزین، روش‌های جایگزین و اقدامات مؤثر دیگر می‌تواند مفید به فایده باشد. ولی آنچه مؤثرتر و ماندگارتر می‌نماید، تولید برنامه‌های مشابه و توسعه آن‌ ها در داخل است.

گفتنی است؛ تأثیر  برخوردها بر بازار ارزهای دیجیتال نه تنها از جنبه اقتصادی آن‌ها را به چالش خواهد کشید، بلکه از دیدگاه حقوقی نیز قابل‌تأمل و در آینده آن‌ها بسیار تأثیرگذار است. دولت‌ها مثل همیشه از تنها ابزار مؤثر خود بر علیه هر آنچه که تهدیدشان کند، استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول