اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور/ باران در سواحل خزر و دامنه‌ جنوبی البرز مرکزی

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا اواخر هفته در شرق، شمال‌شرق و جنوب‌شرق کشور و بخش‌هایی از مرکز، وزش باد شدید، پدیده غالب است که در برخی نقاط سبب خیزش گرد و خاک و توفان همچنین کاهش دید افقی می‌شود.

وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور/ باران در سواحل خزر و دامنه‌ جنوبی البرز مرکزی

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: از امروز تا اواخر هفته جاری در شرق، شمال‌شرق و جنوب‌شرق کشور و بخش‌هایی از مرکز وزش باد شدید خواهیم داشت که در مناطقی نظیر شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان سبب خیزش گرد و خاک، توفان گرد و خاک همراه با کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

وی ادامه داد: در سه روز آینده در برخی مناطق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و هرمزگان همچنین ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. 

اصغری گفت: روز چهارشنبه 6 مرداد با شمالی شدن جریانات مرطوب روی دریای خزر، بارش در استان‌های ساحلی خزر تشدید می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری در شمال‌غرب، استان‌های واقع در سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شمال‌شرق کشور بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

اصغری ادامه داد: روز چهارشنبه شدت بارش‌ها در استان‌های واقع در سواحل خزر و ارتفاعات البرز مرکزی است. 

وی بیان کرد: از چهارشنبه تا پایان هفته با نفوذ جریانات  خنک شمالی، در مناطق شمال‌غرب، شمال و شمال‌شرق کشور کاهش دما را داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد:‌از اواخر وقت فردا 5 مرداد تا پایان هفته دریای خزر و در پنج روز آینده مناطق شرقی دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران فردا صاف، در بعدازظهر قسمتی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 39 و 28 درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 51 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 13 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول