اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برق دستگاه‌های اجرایی پرمصرف استان سمنان قطع شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: برق تعدادی از ساختمان‌های اداری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های پرمصرف این استان قطع شد.

برق دستگاه‌های اجرایی پرمصرف استان سمنان قطع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق استان سمنان، سیدمحمد موسوی‌زاده اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در ساعات اداری ۵۰ درصد به نسبت سال گذشته کاهش مصرف برق داشته باشند و بعد از اتمام ساعت اداری، باید مصارف خود را به ۱۰ درصد رسانده و درمجموع ۹۰ درصد کاهش مصرف را به انجام برسانند.

وی بیان کرد: از زمان گرم شدن هوا، اخطارهای متعددی به برخی دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی و بانک‌ها، مبنی بر کاهش مصرف برق ارائه‌ شد؛ اما بی‌توجهی به این مهم، باعث شد تا برق تعدادی از ساختمان‌های اداری استان سمنان را قطع کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به این‌که ادارات باید نقش الگویی را برای مردم داشته باشند، تصریح کرد: تعدادی از دستگاه‌های اجرایی علاوه بر این‌که در ساعات اداری، ۵۰ درصد کاهش مصرف برق نداشته‌اند، بلکه میانگین ۲۰ درصد نیز بیش از ۵۰ درصد مورداشاره، افزایش مصرف داشتند و مجبور به قطع برق آن‌ها شده‌ایم و قطعاً این برنامه استمرار دارد.

موسوی‌زاده خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی به مولد برق اضطراری مجهز هستند و از آن‌ها انتظار داریم به‌منظور کاهش مصرف برق و پیشگیری از قطع برق اشتراک‌های عمومی، از حدود ساعت ۱۱ دیزل‌های مستقر را در مدار تولید قرار دهند و با صنعت برق استان سمنان همکاری کنند.

وی با بیان این‌که امسال به نسبت مدت متناظر سال گذشته، رشد ۱۸ تا ۲۰ درصدی در مصرف انرژی را تجربه کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: این موضوع، یک امر بی‌سابقه است و عواملی همچون گرمای شدید، خشکسالی و استفاده از رمزارزهای غیرمجاز، در این زمینه تأثیرگذار است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول