اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر صهیونیست: هم‌حزبی‌های نتانیاهو حامی طرح ممانعت از نخست‌وزیری او هستند

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی ادعا کرد که اعضای حزب لیکود هم از طرحی برای جلوگیری‌کردن از نخست‌وزیری دوباره نتانیاهو حمایت می‌کنند.

وزیر صهیونیست: هم‌حزبی‌های نتانیاهو حامی طرح ممانعت از نخست‌وزیری او هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گیدئون سعر» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی بار دیگر بر تصمیم خود برای ارائه طرحی در پارلمان این رژیم (کنست) برای جلوگیری از حضور دوباره «بنیامین نتانیاهو» در پست نخست‌وزیری تاکید کرد.

سعر که ریاست حزب «امید جدید» را نیز برعهده دارد، شامگاه دوشنبه طی نشستی با نمایندگان پارلمانی این حزب مدعی شد که هم‌حزبی‌های نتانیاهو هم از طرح ممانعت از نخست‌وزیری مجدد وی حمایت می‌کنند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، وی در این نشست با نشان‌دادن امضای نتانیاهو روی برگه طرح قدیمی لیکود برای جلوگیری از حضور «ایهود اولمرت» در پست نخست‌وزیری به دلیل اتهامات فساد مالی در آن زمان، گفت: «اکنون نیز دلیلی ندارد که کنست خواست اکثریت شهروندان را انجام ندهد».

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در واکنش به برخی اظهارنظرها مبنی بر شخصی‌بودن تمایلات پشت این طرح، توضیح داد:‌ «این طرح، شخصی نیست. مخالفت‌ها با این طرح، شخصی است. همه‌چیز تحت‌الشعاع منافع شخصی یک فرد خاص قرار گرفته بود. اسرائیل نباید دوباره در همان وضعیت گرفتار شود».

بر اساس این گزارش، سعر با بیان اینکه حملات برخی از نمایندگان لیکود به وی مانع پیش‌برد این طرح نمی‌شود، گفت مخالفت «آیلت شاکد» وزیر داخلی این رژیم نیز راهی به‌جایی نمی‌برد زیرا او ملزم نیست همه طرح‌ها را با تمام وزیران هماهنگ کند.

به نوشته جروزالم پست، «بنی گانتز» وزیر جنگ اسرائیل و رئیس حزب «آبی و سفید» نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران بعد از نشست شامگاه دوشنبه با اعضای حزب خود، خبر داد که آبی‌وسفید نیز برای حمایت از این طرح علاقمند شده است.

سعر روز جمعه اعلام کرده بود که وزارتخانه متبوع وی طرحی را برای جلوگیری از سپرده‌شدن مأموریت تشکیل کابینه به نامزدی که در دادگاه به هر جرمی متهم است، آماده کرده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول