اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

رفع نیاز شرکت‌های بزرگ صنعتی به کمک دانش و توان شرکت‌های دانش‌بنیان

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای گسترش ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعت رویدادهای متعددی برگزار می‌کند.

رفع نیاز شرکت‌های بزرگ صنعتی به کمک دانش و توان شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ارائه نیازهای فناورانه اتوماسیون صنعتی یکی از این رویدادها است. این رویداد آنلاین؛ شرکت‌های صنعتی بزرگ و دانش‌بنیان را دور هم جمع کرد.  مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با همکاری دیگر نهادهای حامی زیست بوم فناوری و نوآوری کشور این همایش را تدارک دید.

این همایش آنلاین برای توسعه هم‌افزایی میان شرکت‌های دانش‌بنیان و پاسخگویی به نیازهای فناورانه صنایعی مانند خودروسازی، برق، نیروگاه ها و مانند آن برگزار شد.

میثم بهاروند از موسسه تحقیقات ترانسفورماتور ایران، فهرستی از نیازهای فناورانه این موسسه ارائه کرد. وی گفت: ترانسفورماتور قدرت، تجهیز بسیار گرانقیمتی است و ما به مرور زمان برای بومی‌سازی دستگاه‌ها و قطعات مورد استفاده در ساخت ترانسفورماتور، اقدام کرده‌ایم. شرایط تحریم و بالا رفتن دانش فنی در داخل کشور، ما را ترغیب کرد که مسئله بومی‌سازی قطعات، محصولات و دستگاه‌ها را با شدت بیشتری ادامه دهیم. پیشتر برخی محصولات مرتبط با ترانسفورماتور از فرانسه و آلمان وارد می‌شد.

در این گردهمایی آنلاین، شرکت‌های دوران آنلاین، نیروگاه پاکدشت دماوند و هلدینگ گسترش پایا صنعت سینما نیز نیازهای فناورانه خود را با شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در وبینار در میان گذاشتند.

نمایندگان پژوهشگاه نیرو، ماشین سازی اراک و شرکت خودروسازی سایپا نیز نقش سخنرانان ویژه این رخداد را داشتند.

میرموسوی نماینده ماشین‌سازی اراک، داخلی سازی را رمز زایش مجدد صنایع کشور خواند و ابراز امیدواری کرد که به همت شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان، این صنایع بتوانند گوی سبقت را از رقبای خارجی بگیرند.

منطقه هشت عملیات گاز کشور نیز به نمایندگی از صنعت گاز، توضیحاتی پیرامون نیازهای تخصصی این صنعت ارائه کرد و به سوالات فعالان فناور و دانش‌بنیان در خصوص ویژگی‌های فنی محصولات مورد نیاز پاسخ داد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در طول سال رویدادهای بسیاری را برای تقویت ارتباط شرکت‌های بزرگ صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، برگزار می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به سامانه‌ای اینترنتی مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در اینجا مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول