اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

علی اف با وزیر خارجه صربستان درباره بازسازی قره‌باغ رایزنی کرد

«نیکلا سلاکوویچ» وزیر خارجه صربستان بعد از دیدارهای جداگانه با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه جمهوری آذربایجان، اعلام کرد که بلگراد کمک‌های باکو در جریان همه‌گیری کرونا را فراموش نخواهد کرد.

علی اف با وزیر خارجه صربستان درباره بازسازی قره‌باغ رایزنی کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه صربستان در سفر به پایتخت جمهوری آذربایجان ضمن تاکید بر روابط خوب دو کشور، از باکو به دلیل ارائه کمک‌ها به بلگراد قدردانی کرد.

رسانه‌ها از سفر روز دوشنبه هیات عالی رتبه دولت صربستان به ریاست وزیر خارجه این کشور به باکو و دیدارهای جداگانه این هیات با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه جمهوری آذربایجان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان، «نیکلا سلاکوویچ» وزیر خارجه صربستان و هیات همراه روز دوشنبه در باکو با الهام علی اف رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

سلاکوویچ در دیدار با علی اف، پیام رئیس‌جمهور صربستان و سلام او به رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان را ابلاغ کرد. علی اف هم از سلاکوویچ خواست سلام او را به رئیس‌جمهور صربستان برساند.

طبق گزارش خبرگزاری ترند، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و هیات اعزامی صربستان ضمن ابراز خرسندی درباره توسعه موفق روابط مبتنی بر شراکت استراتژیک بین دو کشور  بر لزوم برگزاری جلسات کمیسیون بین دولتی درباره همکاری تجاری و اقتصادی دو کشور به منظور تقویت همکاری‌ها  تاکید کردند.


کنفرانس خبری وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و صربستان

 

بنا بر گزارش این رسانه جمهوری آذربایجان، علی اف و سلاکوویچ در این دیدار بر مواضع مشترک باکو و بلگراد در زمینه حمایت از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان و صربستان تاکید کردند.

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و هیات اعزامی صربستان با تاکید بر اینکه شرکت‌های کشورهای دوست جمهوری آذربایجان در حال فعالیت برای بازسازی مناطق آزاد شده در قره باغ کوهستانی هستند، درباره احتمال مشارکت شرکت‌های صربستانی در زمینه مشارکت در بازسازی این مناطق رایزنی کردند.

وزیر خارجه صربستان بعد از این دیدار، با ««جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در باکو ملاقات و در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت کرد.

نیکلا سلاکوویچ در این کنفرانس خبری تاکید کرد، جمهوری آذربایجان به عنوان یک کشور دوست، در جریان همه گیری ویروس کرونا به صربستان کمک‌های انسانی ارائه داد و صربستان این موضوع را فراموش نخواهد کرد.

وزیر خارجه صربستان افزود: «صربستان هرگز حمایت‌های (جمهوری) آذربایجان در روزهای سخت را فراموش نخواهد کرد و اینها نشانه واضحی از دوستی واقعی (بین بلگراد و باکو) است».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول