اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تلاش معاندین برای اختلاف مجلس و دولت/ جلوی بحران آب در شمال سیستان و بلوچستان گرفته شود

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: معاندین تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا بین دولت و مجلس انقلابی اختلاف بیندازند اما مجلس در عین پافشاری بر وظایف نظارتی، در کنار دولت است.

تلاش معاندین برای اختلاف مجلس و دولت/ جلوی بحران آب در شمال سیستان و بلوچستان گرفته شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد سرگزی نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در نطق میان دستور با اشاره به مشکلات و محرومیت‌های منطقه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: محرومیت و مظلومیت در سیستان و بلوچستان بسیار است اما ایثار و ولایتمداری مردان و زنان این استان نیز زبانزد خاص و عام است و این ویژگی آنان تکلیف ما را برای خدمتگزاری سنگین‌تر می‌کند.

وی با تبریک به آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور منتخب تاکید کرد: امیدواریم در گام دوم انقلاب اسلامی با مدیریت مدبرانه، خدمتی ماندگار برای تغییر وضعیت مردم ارائه دهید.

این نماینده مجلس تصریح کرد: معاندین نظام تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند که بین دولت و مجلس انقلابی اختلاف بیندازند؛ در همین جا اعلام می‌کنیم که مجلس در عین دقت برای انجام وظایف نظارتی خود، برای حل مشکلات مردم در کنار دولت منتخب است.

سرگزی در ادامه با بیان اینکه گرانی افسارگسیخته و بیکاری جوانان ناشی از سوء مدیریت و بی‌توجهی به توان داخلی به بزرگ‌ترین دغدغه مردم تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: انتظار مردم تعیین تکلیف طرح‌ها و لوایحی است مانند ساماندهی بازار سرمایه، جهش تولید مسکن و نظام رتبه‌بندی معلمان توسط مجلس است.

وی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از سیستان و بلوچستان به عنوان تنگه احد انقلاب اسلامی یاد کرده‌اند، اما دولت‌های مختلف علیرغم تاکیدات و توجه مقام معظم رهبری، برنامه‌ای برای توسعه این استان نداشته‌اند و بیش از 3 میلیون نفر از جمعیت استان به دلیل محرومیت و خشکسالی در استان‌های دیگر ساکن شده‌اند.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه بیش از 40 سال است که مدیریت عالی استان سیستان و بلوچستان به دست کسانی بوده است که به دلیل عدم تعلق به این استان اشرافی به مسائل نداشته‌اند، خواستار توجه به نیروهای بومی برای مدیریت این استان در دولت آینده شد.

سرگزی با بیان اینکه بسیاری از روستاهای استان با تانکر آبرسانی می‌شود، تأکید کرد: برای جلوگیری از بحران منطقه‌ای برای یک میلیون نفر از جمعیت شمال استان، لازم است طرح‌هایی همچون انتقال آب از دریای عمان و تعیین و اختصاص حقابه استان از رودخانه‌های هیرمند و هامون در دولت جدید با جدیت دنبال و محقق شود.

وی در پایان بر ضرورت عملیاتی شدن هر چه سریع‌تر منطقه آزاد سیستان و بلوچستان با استفاده از نیروهای بومی در آن خطاب به رئیس جمهور منتخب گفت: ایده انتصاب استاندار ویژه برای سیستان و بلوچستان مفید است اما لازم است ابتدا کارگروهی ویژه برای احصاء مشکلات این استان و برنامه‌ریزی دقیق برای حل آنها تشکیل شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول