اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پیام ازسرگیری ارسال بالن‌های آتش‌زا به سمت فلسطین اشغالی

تحلیلگران فلسطینی معتقدند که هدف از ارسال دوباره بالن‌های آتش‌زا به سمت فلسطین اشغالی اعمال فشار بر این رژیم در کنار ارسال پیام برای میانجی‌ها در پرونده آتش‌بس غزه است.

پیام ازسرگیری ارسال بالن‌های آتش‌زا به سمت فلسطین اشغالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در سایه تشدید محاصره خفه‌کننده غزه توسط رژیم صهیونیستی و حملات پراکنده این رژیم به برخی نقاط نوار غزه، فلسطینی‌ها بار دیگر ارسال بالن‌های آتش‌زا به سمت فلسطین اشغالی را از سر گرفتند.

تحلیلگر سیاسی «حسن عبدو» در همین زمینه گفت، ارسال بالن‌های آتش‌زا به سمت شهرک‌های صهیونیستی یکی از ابزارهای ابتکاری مردمی است و نشان دهنده اعتراض شدید به ادامه محاصره نوار غزه است.

وی به خبرگزاری «فلسطین الیوم» گفت، مبالغه رژیم صهیونیستی هنگام صحبت درباره این بالن‌ها تنها برای توجیه تجاوزش به نوار غزه است.

عبدو ادامه داد، ادامه محاصره غزه بویژه پس از نبرد «سیف القدس» تلاشی از سوی رژیم صهیونیستی برای کودتا علیه نتایج و دستاوردهای نظامی این نبرد موفق مقاومت فلسطین است و این تلاش‌ها در برابر ایستادگی مردم نوار غزه و مقاومت شکست خواهد خورد.

وی تأکید کرد، تشدید محاصره غزه نتایج عکس خواهد داشت و افکار عمومی و مردم را به سمت فشار بر مقاومت برای پاسخگویی به سیاست نژادپرستانه صهیونیست‌ها سوق خواهد داد.

از سوی دیگر، «حسن لافی» دیگر تحلیلگر فلسطینی گفت، ارسال بالن‌های آتش‌زا پیامی برای میانجی‌ها خواهد بود مبنی بر اینکه صبر غزه درباره محاصره و شانه خالی کردن تل‌آویو از تعهداتش زیاد طول نخواهد کشید.

وی افزود، ارسال بالن‌ها همچنین نشان دهنده خشم فلسطینی و پیامی به همه است. گروه‌های مقاومت فلسطینی یک تصمیم سیاسی واضح دارند مبنی بر اینکه سیاست گرسنگی و محاصره با سکوت مطلق فلسطینی‌ها روبرو نخواهد شد  و مقاومت حق فلسطینی‌ها را بازپس خواهد گرفت.

لافی در ادامه گفت، فشارهایی از سوی میانجی‌ها به رژیم صهیونیستی در جریان است خصوصا آنکه منطقه در برهه فعلی یک نبرد جدید شبیه به سیف‌القدس را نمی‌خواهد.

وی درباره معادله «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر «موشک در مقابل بالن آتش‌زا» هم گفت، بنت نمی‌تواند بار این معادله را تحمل کند علی‌رغم آنکه برای تحمیل آن در واقعیت تلاش می‌کند.

لافی در پایان گفت، معضل بزرگی در داخل کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی وجود دارد و از تناقضات و دستورکارهای سیاسی مختلف در رنج است و نمی‌تواند اقدامات جدی برای کاستن از محاصره غزه یا بازگشت به وضعیت قبل از نبرد سیف‌القدس انجام دهد.

رژیم صهیونیستی درصدد است که کاهش محاصره غزه را با موضوع مبادله اسرا مرتبط کند اما مسئولین گروه‌های حماس و جهاد اسلامی تاکید کردند که به دشمن باج نمی‌دهند و اسرای صهیونیست در برابر اسرای فلسطینی آزاد می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول