اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دبیرکل ناتو: وضعیت امنیتی در افغانستان چالش بر‌انگیز است

دبیر کل ناتو پس از تماس تلفنی با غنی گفت: وضعیت امنیتی در افغانستان هم‌چنان چالش برانگیز بوده و نیاز به توافق از طریق گفت‌وگو دارد.

دبیرکل ناتو: وضعیت امنیتی در افغانستان چالش بر‌انگیز است

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با «اشرف غنی» رییس‌جمهور افغانستان  تلفنی گفت‌وگو کرد.

استولتنبرگ پس از این تماس تلفنی در توئیتی نوشته است که وضعیت امنیتی در افغانستان پرچالش است و نیاز به راه‌حل از راه مذاکره دارد.

وی همچنین گفته است که ناتو به حمایت از افغانستان از طریق تأمین بودجه، حضور غیرنظامی و آموزش نیروهای دفاعی و امنیتی در خارج از افغانستان، ادامه می‌دهد.

 

ارگ ریاست‌جمهوری تا کنون در مورد این تماس تلفنی چیزی نگفته است.

تماس تلفنی دبیرکل ناتو با رییس‌جمهور غنی در شرایطی انجام شده است که روند خروج نیروهای خارجی جریان دارد. این روند قرار است تا ۱۱ سپتامبر کامل شود.

این گفت‌وگو در حالی صورت گرفته که جمعه گذشته نیز جو بایدن در تماس تلفنی با اشرف غنی  در مورد تداوم روابط بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

به گفته ارگ، سران دو کشور بر تشریک مساعی افغان‌ها برای تامین صلح و امنیت و همچنین مشارکت پایدار، ادامه کمک‌های دیپلماتیک و اقتصادی با دولت افغانستان، نیروهای امنیتی و دفاعی و حفظ دستاوردهای دو دهه گذشته، تاکید کرده‌اند.

همچنین «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز روز جمعه گفت در صورتی که طالبان با زور، قدرت را در افغانستان به دست بگیرد، افغانستان به کشوری طرد شده تبدیل خواهد شد.

وی که با شبکه خبری ان‌بی‌سی صحبت می‌کرد، افزود: «در صورتی که طالبان کنترل افغانستان را در دست بگیرد، این کشور حمایتی را که از جامعه بین‌المللی دریافت می‌کند، نخواهد داشت».

این مقام ارشد آمریکایی گفت واشنگتن اعتقادی به راه‌حل نظامی در افغانستان نداشته و آمریکا در حال بررسی روشی برای پایان دادن به درگیری 40 ساله در افغانستان است.

همزمان با این، حملات طالبان در بخش‌های مختلف کشور نیز افزایش یافته و تنها در دو ماه گذشته، نزدیک به 200 شهرستان به دست این گروه سقوط کرد.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول