اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

بررسی اجرای قانون استخدامی فرزندان ایثارگران در مجلس/ متخلفان به کمیسیون اصل 90 می‌روند

روز گذشته به دعوت کمیسیون اجتماعی مجلس، رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران و نماینده‌ای از سازمان اداری استخدامی کشور، جلسه‌ای برگزار شد و طی آن وضعیت اجرایی قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران را مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی اجرای قانون استخدامی فرزندان ایثارگران  در مجلس/ متخلفان به کمیسیون اصل 90 می‌روند

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، روز گذشته به دعوت کمیسیون اجتماعی مجلس، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و نماینده‌ای از سازمان اداری استخدامی کشور جلسه‌ای برگزار شد و طی آن وضعیت اجرایی قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران را مورد بررسی قرار داد. 

یک منبع آگاه در خصوص آنچه در این جلسه گذشت به خبرگزاری فارس گفت: بنابر نتیجه حاصله قرار شد بنیاد شهید و اداره استخدامی کشور نام سازمان‌ها و ارگان‌هایی که به اشکال مختلف از اجرا شدن این قانون شانه خالی کرده‌اند، ظرف دو هفته آینده به کمیسیون اجتماعی داده شود.

وی بیان داشت: پس از بررسی، اسامی اعلام شده به کمیسیون اصل ۹۰ فرستاده شده تا متخلفین به صورت رسمی و قانونی جوابگوی این عدم همکاری خود با جامعه ایثارگری باشند.

بنابر قانونی که در بند «و» ماده «۴۴» آمده: «دستگاه‌های اجرایی موظفند حداقل بیست و پنج درصد (۲۵%) نیاز استخدامی خود را از میان فرزندان شهداء و فرزندان جانبازان پنجاه درصد (۵۰%) و بالاتر و فرزندان آزادگانی که حداقل پنج سال سابقه اسارت دارند، بدون الزام به رعایت شرط سنی، تحصیلی و آزمونی تأمین و از ابتدا آنان را به صورت رسمی قطعی استخدام نمایند. پنج درصد (۵%) سهمیه استخدامی به سایر جانبازان، آزادگان، رزمندگان و همسر و فرزندان آنان اختصاص می‎یابد. در مواردی که نیاز به تخصص دارد شرایط علمی لازم‎الرعایه است.» 

اما پس از گذشت ابلاغیه اجرایی آن به دستگاه‌های مختلف، برخی مثل وزارت نفت، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و ... با تفسیر به رأی خود از قانون به اجرای آن تمکین نکرده و موجبات اعتراض و ناراحتی افراد مشمول را فراهم کرده‌اند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول