اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

افتتاح و کلنگ‌زنی چند طرح دانشکده علوم پزشکی در ساوه

با حضور فرماندار ساوه، رئیس دانشکده علوم پزشکی و سایر مسئولین از چند طرح بهداشتی و درمانی در سطح شهرستان ساوه رونمایی و چند پروژه نیز کلنگ‌زنی شد.

افتتاح و کلنگ‌زنی چند طرح دانشکده علوم پزشکی در ساوه

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، در طرح نخست کلنگ ساخت مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در روستای نورعلیبیک از توابع بخش مرکزی در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع با زیربنا ۱۰۰۰ متر اهدایی یکی از خیران بر زمین زده شد.

این مرکز که قرار است با همت دو تن از خیران با اعتباری در حدود ۲.۵ میلیارد ساخته شود قرار است اهالی روستای نورعلیبیک و اطراف را تحت پوشش خدماتی خود قرار دهد.

مرکز خدمات جامع سلامت سرداران به‌عنوان دومین طرح در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع به همت یکی از خیران با اعتباری بالغ‌بر ۳ میلیارد تومان از محل کمک کمیساریای عالی پناهندگان تا آذرماه سال جاری ساخته خواهد شد و به محل برای خدمت به مهاجرین تبدیل خواهد شد.

افتتاح پایگاه سلامت رجبی شماره ۲ واقع در میدان شهید آوینی ساوه یکی دیگر از طرح‌های امروز دانشکده بود که در مکانی استیجاری ۱۱۰ متری بالغ‌بر ۱۲ هزار نفر از اهالی این منطقه را تحت مراقبت بهداشتی و سلامت قرار خواهد داد.

مسئولان در ادامه با حضور در سالن کوثر واقع در خیابان امیرکبیر ساوه مرکز شماره ۲ واکسیناسیون شهر ساوه را مورد بهره‌برداری قرار دادند که با افتتاح این مرکز، ظرفیت واکسیناسیون در ساوه به‌صورت روزانه حداقل ۱۵۰۰ نفر و حداکثر تا ۳ هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد که در مجموع با مرکز شماره یک حوزه علمیه تا ۶ هزار دز در روز قابل انجام خواهد بود.

این مرکز با کمک ارگان‌هایی نظیر شهرداری، دانشکده علوم پزشکی، سپاه و مشارکت بخش صنعتی تجهیز و راه‌اندازی شده و کمک شایانی به افزایش میزان واکسیناسیون و همچنین کاهش زمان انتظار برای دریافت واکسن خواهد کرد.

افتتاح آزمایشگاه اردوگاه شهید ناصری یکی دیگر از برنامه‌های امروز بود که با افتتاح این بخش جمعیت ۶ هزارنفری ساکن در اردوگاه اتباع شهید ناصری که جمعیتی آسیب‌پذیر هستند نیاز به تردد در مسیر سی کیلومتر به ساوه برای آزمایش‌های خود نخواهد داشت و دسترسی به امکانات برای آنها راحت‌تر خواهد بود.

به گفته مسئولان دانشکده مرکز تغذیه و روانشناسی اردوگاه نیز تا عید غدیر خم در این اردوگاه راه‌اندازی خواهد شد.

بازدید از مرکز جامع سلامت شهرک فجر آخرین برنامه امروز مسئولان بود که به گفته مسئولان دانشکده این مرکز در دو بخش مرکز خدمات جامع سلامت و اورژانس ۱۱۵ در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع و زیربنا ۱۱۰۰ متر در دو طبقه با همت دکتر علی جراحی زاده خیر ساوجی ساکن آمریکا ساخته خواهد شد.

اعتبار پیش‌بینی شده برای اتمام این طرح که از عید مبعث سال گذشته آغاز شده ۶ میلیارد تومان بوده که ۴ میلیارد آن توسط خیر و مابقی از محل درآمدهای دانشکده تأمین خواهد شد تا جمعیت ۳ هزار نفری منطقه را تحت پوشش قرار دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول