اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A12؛ موبایلی اقتصادی با دوربین چهارگانه!

شاید گوشی‌های موبایل پرچمدار همیشه بیشترین توجه‌ها را به خود جلب کنند ولی تمام کاربران که تعدادشان کم هم نیست بودجه‌ی تهیه‌ی یک گوشی پرچمدار را ندارد.

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A12؛ موبایلی اقتصادی با دوربین چهارگانه!

شاید گوشی‌های موبایل پرچمدار همیشه بیشترین توجه‌ها را به خود جلب کنند ولی تمام کاربران که تعدادشان کم هم نیست بودجه‌ی تهیه‌ی یک گوشی پرچمدار را ندارد. از این رو شرکت‌های تولید کننده‌ی گوشی همراه برای بدست آوردن سهم بیشتری از بازار و کاربران رقابت سخت و نفس گیری دارند و هر کدام سعی می‌کنند محصولی ارزان و با کیفیت را تولید و عرضه کنند.

گلکسی A12 گوشی اقتصادی سامسونگ است که نسل به نسل با بهبود کیفیت همراه بوده و در ازای امکاناتی که ارائه می‌دهد برچسب قیمتی بسیار مناسبی دارد. این گوشی با این که قیمتی بسیار عالی دارد ولی ارزان‌ترین گوشی سامسونگ نیست و در حال حاضر لقب ارزان‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ از آن گلکسی A02 است که به طبع امکانات و کیفیت پایین‌تری نسبت به گلکسی A12 دارد.

فروشگاه اینترنتی لوازم دیجیتال هدیش مرجعی است برای اطلاع از پایین‌ترین قیمت گوشی موبایل سامسونگ و سایر برند‌ها در بازار ایران. گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A12 محصولی است که تیم تخصصی هدیش قصد نقد و بررسی آن را دارد. با ما همراه باشد:

طراحی و ساخت گلکسی A12

شرکت‌های تولید کننده‌ی گوشی موبایل هوشمند برای پایین آوردن هر چه بیشتر هزینه‌ی نهایی محصولاتشان در گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی به سراغ استفاده از مواد اولیه‌ی ارزان می‌روند و با توجه به این که گلکسی A12 هم یک گوشی اقتصادی محسوب می‌شود از این قضیه مستثنی نیست. بدنه‌ی گلکسی A12 کاملا از پلاستیک پوشیده شده است ولی برخلاف نسل‌های قبلی خود حالتی مات دارد که کمتر اثر انگشت را به خود جذب می‌کند. در پشت دستگاه شاهد خطوط مورب هستیم که هنگام در دست گرفتن تا حدودی مانع سر خوردن می‌شود و حس اطمینان را به کاربر القا می‌کند. سامسونگ در پنل پشتی این موبایل از ماژول دوربین چهارگانه در یک جایگاه مربعی استفاده کرده و فلش دوربین هم در پایین این قسمت قرار داده شده.

در پنل جلویی با یک نمایشگر 6.2 اینچی مواجه هستیم که حاشیه‌ی بالا و کناری تقریبا باریکی دارد ولی حاشیه در قسمت پایین کمی بیشتر است. همچنین در لبه‌ی بالای نمایشگر دوربین سلفی در یک ناچ قطره‌ای قرار گرفته که بر خلاف آن چیزی است که در A11 با ناچ حفره‌ای شاهدش بودیم.

در لبه‌ی سمت راست کلید‌های ولوم و پاور یکپارچه شده با سنسور اثر انگشت را می‌بینیم. در لبه‌ی سمت چپ شاهد درگاه دو سیم کارت و کارت حافظه هستیم. لبه‌ی بالایی فقط محل میکروفون دوم هست و لبه‌ی پایینی شامل بلندگو، جک هدفون و پورت USB 2.0 Type-C می‌باشد.

صفحه نمایش A12

سامسونگ ترجیح داده برای پایین نگهداشتن قیمت این گوشی از یک پنل 6.5 اینچی PLS TFT LCD استفاده کند که وضوحی 156 در 720 پیکسلی دارد و تراکم پیکسل‌هایش 264 پیکسل بر اینچ است. حداکثر روشنایی این نمایشگر در حالت خودکار به حدود 300 نیت می‌رسد که آنچنان عالی نیست. وضوح و خوانایی این نمایشگر متوسط ارزیابی می‌شود و زاویه‌ی دید خوبی هم ندارد ولی رنگ‌ها را تقریبا خوب نمایش می‌دهد.

اسپیکر

سامسونگ در A12 از یک اسپیکر مونو و تک کاناله استفاده کرده که حجم و تفکیک صدای آنچنان خوبی ندارد و نباید انتظار بالایی را از آن داشت ولی خوشبختانه این گوشی دارای جک 3.5 میلی‌متری صدا است که یک حسن برایش محسوب می‌شود آن هم در شرایطی که کمپانی‌ها اکثرا در حال حذف این جک از محصولاتشان هستند.

پردازنده و سخت‌افزار Galaxy A12

سامسونگ در گوشی اقتصادی خود از پردازنده‌ی 12 نانومتری مدیاتک هلیو P35 هشت هسته‌ای استفاده کرده که چهار هسته با فرکانس 2.35 گیگاهرتز و چهار هسته‌ی دیگر در فرکانس 1.8 گیگاهرتزی قرار دارند. پردازنده‌ی گرافیکی استفاده شده در پردازنده‌ی مدیاتک PowerVR GE8320 است که عملکرد نسبتا خوبی را از خود نشان می‌دهد. البته باید این نکته را ذکر کرد که این گوشی مناسب اجرای بازی نیست ولی در اجرای نرم‌افزار‌های کاربردی یا کاربری‌های روزمره مثل وبگردی، استفاده از پیام‌رسان‌ها یا تماشای ویدیو و... عملکرد قابل قبولی دارد.

 

دوربین چهار‌گانه گلکسی A12

زمانی به قیمت گلکسی A12 نگاه می‌کنیم شاید استفاده از دوربینی چهارگانه در این گوشی کمی دور از انتظار باشد، ولی واقعیت این است که همین موضوع یک برگ برنده برای این گوشی است و سامسونگ برای پیروزی بر رقیبانش و فروش بیشتر از آن استفاده کرده.

دوربین چهارگانه گلکسی A12 از یک دوربین واید 48.0 مگاپیکسلی با f/2.0 و اندازه‌ی 26 میلی‌متری همراه با فوکوس خودکار، یک دوربین اولترا واید 5.0 مگاپیکسلی با f/2.2 که زاویه‌ی دید 123 درجه‌ای دارد، یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو با f/2.4 و یک دوربین 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق با f/2.4 تشکیل شده است.

دوربین اصلی این گوشی موبایل در شرایط نوری مناسب، جزئیات خوبی را ثبت می‌کند و گستره‌ی دینامیکی نسبتا خوبی دارد و در ثبت رنگ‌ها هم عملکرد رضایت بخشی دارد. کیفیت سایر دوربین‌ها مثل دوربین اصلی نیست ولی خب در نوع خود رضایت کاربر را جلب می‌کنند. دوربین‌های A12 عملکرد متوسطی را در شب ارائه و تصاویر جزئیات کمتری را ثبت می‌کند و خالی از نویز نیستند.

به لطف وجود دوربین عمق سنج می‌توان عکس‌های خوبی را به صورت پرتره ثبت کرد و جداسازی سوژه از پس زمینه به خوبی انجام می‌شود.

دوربین ماکرو شاید به خوبی دوربین‌های دیگر نباشد و جزئیات و دقت خوبی را ثبت نکند ولی وجود دوربین ماکرو در چنین گوشی‌ با برچسب قیمتی پایین یک حسن است.

دوربین سلفی این گوشی هم عملکرد خوبی دارد و با ثبت جزئیات و گستره‌ی دینامیکی مناسب خروجی قابل قبولی را عرضه می‌کند. شاید نقطه ضعف دوربین سلفی را در ثبت نه چندان خوب تصاویر در حالت Live Focus و پرتره دانست.

باتری قدرتمند گلکسی A12

یکی از مزیت‌های این گوشی استفاده از باتری حجیم 5000 میلی‌آمپر ساعتی است که در کنار پشتیبانی آن از شارژ سریع 15 واتی که آداپتور آن هم درون جعبه موجود است لبخند رضایت را بر لب کاربر می‌آورد. این باتری حجیم حدود 2 ساعت زمان لازم دارد که صد در صد شارژ شود. وجود چنین باتری‌ای در گلکسی A12 می‌تواند حتی بیش از 2 روز کاربر را با استفاده‌ی معمولی همراهی کند. 

جمع‌بندی

گلکسی A12 حتما نقطه ضعف‌هایی دارد که قابل انکار نیستند، ولی وقتی به قیمت آن نگاهی می‌اندازیم تمامی این ضعف‌ها توجیه می‌شود. همچنین نقاط قوتی که درباره‎ی این گوشی موبایل ذکر شد ارزش خریدش را بسیار بالا می‌برد.

با مراجعه به سایت فروشگاه اینترنتی هدیش می‌توانید از مشخصات فنی و بهترین قیمت گلکسی A12 و با اطمینان کامل به خرید گوشی موبایل سامسونگ  و هزاران محصول دیجیتال و تکنولوژی دیگر آگاهی پیدا کنید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول