اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

۱۵۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در کردستان آزاد شدند

مدیرکل زندان‌های استان کردستان گفت: تعداد ۱۵۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد به مناسبت عید قربان و غدیر از زندان آزاد شدند.

۱۵۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در کردستان آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مراد فتحی ظهر امروز در آیین آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در سنندج اظهار کرد: ۱۵۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد بمناسبت عید قربان و عید غدیر مورد عفو و بخشش قرار گرفتند و با همکاری ستاد دیه، قضات و خیران و دادستان محاکم انقلاب از زندان آزاد شدند.

وی با بیان اینکه بیش از سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی  به ستاد دیه واریز شده است، افزود: تاکنون ۸۶ نفر از زندانیان توسط ستاد دیه و با کمک خیران از زندان آزاد شده‌اند.

وی با اشاره به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه گفت: امروز تعداد ۱۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان می‌شوند.

امسال تاکنون ۷۰ زندانی از زندان آزاد شدند

مسوول نمایندگی ستاد دیه استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۷۰ نفر از زندانیان استان آزاد شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱۸ درصد افزایش عملکرد داشته‌ایم.

محمد خسروی با اشاره به اینکه امروز ۱۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد که به دلیل محکومیت چهار میلیارد تومان بدهی در زندان بوده‌اند، آزاد می‌شوند، افزود: از این میزان بدهی، سه میلیارد و ۳۷۹ میلیون تومان آورده مددجو، گذشت شکات و ۱۷۱ میلیون تومان از محل کمک‌های خیران استان پرداخت شده است.

به گفته وی، یک خیر تهرانی مبلغ ۶۰ میلیون تومان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان کردستان پرداخت کرده است.

خسروی یادآور شد: ۳۸۲ میلیون تومان از محل تخصیص سازمان زندان‌ها(طرح شهید لاجوردی) در اختیار امور زندان‌ها قرار داده و زمینه آزادسازی هشت زندانی را فراهم کرده است.

وی کمک‌های ستاد دیه استان را یک میلیارد و ۹۳ میلیون تومان ذکر کرد و افزود: کمک‌های ستاد دیه در سال جاری ۲۰۶ درصد افزایش عملکرد داشته است.

خسروی کمک ستاد دیه کشور را ۵۶۴ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این میزان کمک در سال جاری ۲۹۱ درصد افزایش داشته است.

به گفته مدیرعامل ستاد دیه استان کردستان، عملکرد بانک‌های عامل در سال جاری ۱۸ درصد کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: نزدیک به یک میلیارد و ۲۹۶ میلیون تومان در سال گذشته مربوط به شکات بوده و  سه میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان مربوط به امسال بوده که ۱۱۸ درصد افزایش عملکرد داشته است.

لازم بذکر است در این جلسه از تعداد سه نفر از خیرانی که زمینه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد فراهم کرده بودند تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

کوکب حسینی از خیران کردستانی بود که ۲۵ میلیون تومان دیه فرزندش را جهت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد به ستاد دیه اهدا کرده بود. خانواده پیرویسی نیز از خیرانی بودند که به آزادسازی زندانیان را در استان کمک کردند.

در این آیین از ۶ نفر از زندانیان آزادشده جرایم غیرعمد تکریم بعمل آمد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول